Mirjam Kolkman

Production manager bij Translavic

Mirjam Kolkman rondde de Opleiding Tolk-Vertaler (de huidige Vertaalacademie) in Maastricht af met Russisch en Frans als vreemde talen. Vervolgens studeerde ze Slavische Talen en Culturen aan de Rijksuniversiteit in Groningen. Na wat buitenlandse omzwervingen en met een paar jaar werkervaring in communicatie en tekstredactie op zak, kwam ze uiteindelijk terecht in de vertaalwereld die haar als student al fascineerde. Via het prachtige instrument taal bruggen slaan naar andere culturen en zo de wereld binnen handbereik brengen is volgens Mirjam het mooiste wat er is. Ze werkt nu ruim dertien jaar voor vertaalbureau Translavic, een gecertificeerd vertaalbureau in Europese talen dat professionaliteit en duurzame samenwerkingen met klanten en vertaalprofessionals hoog in het vaandel heeft. Als production manager is Mirjam verantwoordelijk voor het vertaalproces en de kwaliteitsprocedures binnen de organisatie en voor de implementatie van nieuwe technologie.

5 redenen om Google Analytics’ Enhanced Ecommerce te gebruiken
Praktische tips voor het delven van deze datagoudmijn: vind concrete aanknopingspunten voor optimalisatieEnhanced ecommerce is sinds juli 2014 beschikbaar. Met…
Meer onlinemarketingrendement met attributie
Praktische toepassingen van attributie met Google AnalyticsGoogle Analytics biedt sinds 2011 de mogelijkheid tot het analyseren van conversie-attributie. Daarmee zijn…
De zin en onzin van 95 procent significantie bij A/B-testen
Praktische richtlijnen voor het omgaan met significantie bij A/B-testenIedereen die testen inzet voor conversie-optimalisatie kent het probleem van de positieve…
4 voorbeelden van online testen gericht op groei en innovatie
Met online experimenten is veel meer mogelijk dan conversie-optimalisatieVeel organisaties zetten experimenten in voor het optimaliseren van conversie door het…
Hoeveel impact heeft sitesnelheid op het rendement van online marketing?
Op een langzame site haken bezoekers sneller af. Bezoekers kijken minder, zijn minder tevreden en kopen minder. Iedere professional in…
Hoe moet je budgetteren voor online marketing?
Budgetteren kan op basis twee uitgangspunten: kostenbeheersing of rendementsoptimalisatie. Graag wil ik een discussie starten over het meest geschikte uitgangspunt…
Forrester onderzoek naar web analytics leveranciers heeft veel winnaars
Afgelopen donderdag presenteerde Forrester een vergelijkend onderzoek over web analytics software. Opvallend is dat het onderzoek maar liefst 5 winnaars…
Onderzoek naar web analytics gebruik: zoeken naar toegevoegde waarde
ClickValue heeft in samenwerking met MarketingFacts en WebAnalyticsFacts onderzoek gedaan naar gebruik van web analytics. De voornaamste conclusie is dat…
Waarom gebruikt niet iedereen Google Analytics?
Op 22 oktober was er een laatste update van Google Analytics(GA). Sinds deze update zijn de features van GA vrijwel…
Meer berichten...

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!