Ik ben een veelzijdige marketing intelligence adviseur met ruime ervaring in zowel operationele als strategische projecten, die bedrijven helpt slimmer te worden.
Big data: Googles marketing intelligence-oplossingen
Google heeft met producten zoals Google Analytics en Insight for Search al lang bewezen dat het goed is in het…
Google Think Insights: one-stop-infoshop
Na slechts drie maanden als beta versie heeft Google haar onderzoeksdatabase “Think Insights” ondergebracht in de portal thinkwithgoogle.com. Behalve deze…
Maak eenvoudig complexe trendanalyses met Google Correlate
Google heeft vorige week weer een nieuw product toegevoegd aan de lange lijst met experimenten. Met Google Correlate is het…
Google Page Speed: Als elke seconde telt!
Google maakt er een traditie van om op 1 april nieuwe producten te lanceren, die later een geslaagde 1 april…
Meten is nog geen weten: 3 tips voor marketing accountability
Meten is weten. Een veel gehoorde uitspraak als het om de accountability van marketing gaat. Als marketeers moeten we ons…
Google Shared Spaces
Met Shared Spaces heeft Google vijf maanden na het stop zetten van Google Wave een nieuwe toepassing gevonden voor de…
Marketing Intelligence vanzelfsprekend onderdeel van marketing
Vorige week heb ik het Marketing Intelligence Event 2010 (#MIE 2010) bezocht. Na 8 jaar in de Kuip in Rotterdam…
Ombudsman voor marktonderzoek: Zinvol of niet?
Recent kwam MOA met een persbericht naar buiten dat zij een ombudsman voor onderzoek oprichten. De MOA heeft als doel…