Pascal Spelier

Eigenaar bij [finno]

Met 25+ jaren ervaring in de financiële sector heeft Pascal vele facetten van deze boeiende sector, die altijd in beweging is, gezien. Verandering is een belangrijke constante die voortdurend om innovatie vraagt, soms incrementeel, soms radicaal. Vanuit zijn passie voor innovatie streeft hij voortdurend, altijd vanuit het perspectief van de klant, naar een betere financiële dienstverlening voor consumenten en bedrijven. Dat kan zijn aan de ‘voorkant’, dus bouwen aan onderscheidende customer journeys (o.a. propositie-ontwikkeling). Of aan de ‘achterkant’, waar processen en technologie een belangrijke bijdrage leveren aan de uiteindelijke customer experience. Daarnaast heeft hij in het verleden als strategie consultant bij Capgemini Invent en digital officer bij VvAA belangrijke bijdragen geleverd aan visie-ontwikkeling, digitale strategieën en -transformaties. Tot voor kort was hij verantwoordelijk voor personalisation bij ING Business Banking. Met zijn persoonlijke blog www.finno.nl als instrument volgt hij de ontwikkelingen op het vlak van innovatie in de financiële sector op de voet. Door zijn ruime ervaring in de financiële sector heeft hij kennis van en ervaring in de volgende domeinen (niet uitputtend): informal investment, kredietverlening, social media, (digital)marketing, werkkapitaaloptimalisering, e-commerce, (hyper)personalisation, verzekeringen, (digital) strategie, digital customer experience. Pascal schrijft op persoonlijke titel.

De keerzijde van digitale transformatie

Personalisation repareert wat digitale transformatie kapot heeft gemaakt.

Inge: eerste stap in bankieren met stembediening
Gisteren presenteerde ING op een persbijeenkomst stembediening in haar mobiel bankieren-app. Vooruitlopend op de bijeenkomst waren de verwachtingen groot. In…
ING werkt continu aan een overtreffende klantervaring bij mobiel bankieren
Vorige week had ik een geanimeerd gesprek met Johan Lemmens en Jeroen Losekoot, beiden verantwoordelijk voor internet & mobiel bij…
Hoe kunnen we de customer experience echt verbeteren? (deel 2)
De laatste jaren is er beduidend meer belangstelling voor customer experience, of in goed Nederlands klantbeleving. In het eerste deel…
Hoe kunnen we de customer experience echt verbeteren? (deel 1)
De laatste jaren is er beduidend meer belangstelling voor customer experience, of in goed Nederlands klantbeleving. Bij steeds meer financiële…
OHRA zet grote stappen in mobiel verzekeren
Onlangs kon je op Marketingfacts al lezen over Kroodle, een verzekeringsinitiatief van AEGON dat is ontwikkeld met een 'mobile first'…
KidsGeldWijs app van de Rabobank leert kinderen met geld omgaan
Vorig jaar werd tijdens de Week van het Geld bekend gemaakt dat twee derde van de ouders tevreden is over…
Kroodle maakt verzekeren via Facebook mogelijk
Wie had ooit gedacht dat je nog eens met je Facebook-account verzekeringen zou kunnen aanschaffen? Geen uitgebreid aanvraagformulier, geen handtekening…
‘Content first’ bij de nieuwe responsive website van ING Commercial Banking
In toenemende mate gebruiken we tablets en smartphones voor het bekijken van websites. Echter, niet iedere website is geschikt om…
Meer berichten...

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!