Patrick Petersen

Senior Online Marketeer en transitie, multi-trainer, auteur, spreker bij AtMost(TV) en @Onlinemarketeer

Vreemde eend Adriaan Patrick Petersen RDM MA MSc is een ervaren ondernemer, internationaal spreker en trainer-docent (Nyenrode Business University, Beeckestijn Business School en EURib) die het nuchtere ‘lachen en leren’ combineert in een focus op pragmatische inspiratie. Senior online strateeg, crossmediaal transitie marketeer, contentmarketeer, internetondernemer, internationaal spreker en auteur. Hij studeerde af op divers eigen (content-) marketingmodellen die hij voor tal van internationale organisaties, zoals Heijmans, Hästens, Somfy smart home, Trendhopper holding, T-Mobile Nederland, AtMostTV, TU Delft, IKEA Nederland, MTV Europe en Coolcat, succesvol in de praktijk bracht. Petersen voltooide recentelijk masterstudies aan de London School of Business and Finance en de Geneva Business School, die hem brachten tot de integratiemodellen van doel-gerichte digitale engagement, de inzet van augmented en virtual reality en de moderne contentstrategie. Deze inzichten hebben hem tevens tot bestseller auteur gemaakt. Hij deelt graag zijn inzichten op gebied van groeien en innoveren van de marketingmix van de toekomst. Petersen is door Bureau Meltwater getipt als nummer 1 contentmarketeer en top 10 marketinginfluencer. De excentrieke Petersen komt uit een ondernemers- en acteursfamilie en is een ver verleden actief geweest als acteur in onder andere Flodder, ZwartBoek en Jackie Chan’s Who am I.

Hoe MTV in de social media nieuwe TV seedt
naam marketeer plug van nieuwe serie doel en seeding voorbeelden, crowdtarget video embed erin
Top 5: Social Media #tips of #fail
Tijdens de Nationale Marketingdag 2010 was het een komen en gaan van presentaties op gebied van Social Media (Marketing). Voor…
Stephan Fellinger tijdens de SpinAwards: ‘Het gaat hartstikke goed met de sector ‘
Letterlijk tijdens de uitreiking van de SpinAwards sprak ik de man achter de awards, Stephan Fellinger. Fellinger gaf aan dat…
Charlie Kindel (Microsoft) toont een draaiende Windows Mobile 7 telefoon
Tijdens de Microsoft Dev Days 30 en 31 maart 2010 spraken wij Charlie Kindel (@ckindel). Naast Porscheliefhebber en voetbalfan is…
Interview Jason Theodor: Hoe creatief denken tot conversie leidt
Er is niets mooiers in het magisch marketingstrategisch landschap dan de essentie van nieuwe online instrumenten te doorgronden om zo…
Niels Baas (MTV) + Eric-Jan Doorenbosch (HI!) = MTV Mobile
Maandag 15 februari 2010 lanceerde MTV Networks en HI! hun MTV Mobile. Het belnetwerk is van HI!, de content en…
Gist: Ultiem social profile management?
Buzz van Google leek het begin te worden van een integratie van diverse sociale media met de Google chat en…
Bert Brussen (#Twittershizzle) over ‘paarse broeken-dingetjes’
Twitteraar Bert Brussen (@bertbrussen) is bekend van De Jaap, Nieuwe Revu en ooit GeenStijl. Hij is op Twitter een van…
TU Delft: Nederlandse universiteit met eigen iTunes U channel
De TU Delft presenteerde gisteren op een nuchtere wijze hun eigen iTune U-channel. Na veel gecommuniceer met Apple was er…
Meer berichten...

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!