B2B hands-on strateeg in digitale marketing & sales en klantpsychologie. Oprichter dutchmarq. Ruim 25 jaar ervaring in marketing/sales/technology in professionele dienstverlening, ICT, duurzaamheid en energie. Interesses: inbound marketing & sales, BD, CSR. Auteur Brainbound Marketing, nieuwe online verkoopstrategieën in b2b. Trainer in oa B2B marketing & sales alignment, inbound marketing & sales en social selling: zie B2B Sales Academy.
B2B-marketing: de stand van zaken in de 1,5-metereconomie
Met inzichten van meer dan 3.500 marketeers in Nederland & internationaalHet jaar 2020 bracht niet alleen het begin van een…
Band op Spanning: slimme marketing van lucht
Bandenspanning als issue voor maatschappij, bedrijf en consumentTot enkele jaren geleden was ook voor mij de bandenspanning op mijn auto…
Einstein in sales(force)land: slimmer verkopen in B2B met AI?!
Op dezelfde zonnige lentedag waren salesprofessionals van de Sales Management Associatie bijeen in Noordwijk, en zette Salesforce haar Worldtour tent…
Data als ingrediënt op weg naar digitale volwassenheid
Stéphane Hamel deed op 21 januari de High Tech Campus in Eindhoven aan: dé kans voor een flinke dosis inspiratie…
Innovatie in energie: inzicht in verbruik, Halloween in de huiskamer en ge-3D-printe zonnecellen
Welke innovaties spelen er momenteel in de energiemarkt? Onlangs was ik aanwezig bij de Eneco Innovation Day. In mijn verslag…
Energie in motie: welke innovatie brengt jou in beweging?!
Van waterstofauto’s, robotica, slimme huizen, serious gaming om speels water of energie te besparen, domotica tot anders kijken naar vernieuwing…
De ultieme marketingmachine: hoe maakt technologie het verschil?!
Een verslag van PIM - nieuwe marketing technologieën & cases “Bedrijven verkopen geen producten meer, maar contextuele ervaringen, toch?!” Marketing…
E-mail is een massamedium, maar datgene wat dit medium een succes maakt, is alles behalve massaal
Uitgelezen: ‘E-mailmarketing: Alles voor inspiratie, creatie en succes!’"Wie belt er nou nog?", klonk het in een reclame van telco onderneming…
De bijziendheid van de marketeer
Durf jij echt in de schoenen (of mocassins) van je klant te staan?"Eén ding weet ik zeker: na mijn presentatie…