Peeter Verlegh

Hoogleraar Marketing bij Vrije Universiteit Amsterdam

Ik ben hoogleraar Marketing aan de Vrije Universiteit Amsterdam, waar ik branding, advertising en consumentenmarketing doceer. Ik doe onderzoek naar consumentengedrag en reclame in de breedste zin van het woord. Mijn favoriete onderwerp is word of mouth (mond-tot-mond communicatie), zowel face-to-face als via online reviews en social media. Over deze onderwerpen publiceerde ik in verschillende wetenschappelijke tijdschriften, waaronder Journal of Consumer Research, Journal of Consumer Psychology, International Journal of Research in Marketing, Journal of Interactive Marketing, en Journal of the Academy of Marketing Science. Daarnaast ben ik lid van de wetenschappelijke redactie van journal of Consumer Research, International Journal of Research in Marketing, Journal of Advertising en International Journal of Advertising, en bestuurslid van SWOCC.

Picnic09: Josh Rubin’s one last thing: “Banner ads suck”
Josh Rubin is de oprichter van Coolhunting.com, een verzameling van zijn observaties van toffe dingen. Daarnaast is hij ondernemer, publisher,…
Picnic09: Gerd Leonhard over de toekomst van media
Media-futurist Gerd Leonhard gaf op Picnic09 deze keynote (zie ook: deze presentatie op MoMo). Ik sprak met Leonhard op het…
Netlog’s wapens tegen defriending: Games, Developers en Credit Economy
Vorige week donderdag hield Netlog zijn eerste Brand en Developer Integration Day voor developers, marketeers en creatieven. Met de defriending,…
De invloed van technologie op ons leefritme onderzocht
Het is alweer even bekend dat een nieuw Leefritme Kenniscentrum, gesupport door Vodafone, structureel onderzoek gaat doen naar hoe technologie…
Marketingtalent verzamelt zich voor de Nationale Marketing Strijd
De volledige toekomstige marketingafdelingen van Unilever, DSM, TNT, Unilever, L’Oreal, T-Mobile en nog een kluitje andere multinationals verzamelen zich ieder…
Adobe MAX Dag 1: Client en cloud, social en devices
Adobe levert nogal wat industriestandaard-producten met Photoshop, Illustrator en Flash. Daarnaast heeft het met Flex, AIR en een hoop andere…
De toekomst van hardlopen? Sport 2.0 tijdens de Sky Radio Run
Vijf internetatleten liepen gisteren de Sky Radio Run in Amsterdam, terwijl ze live te volgen waren via GPS en video.…
Nederlandse social sharing site Bemba voegt statistieken toe
Nu.nl plaatste vrijdag “‘Funsurfsite’ knoopt netwerken aan elkaar” over Bemba, een Nederlandse social sharing site waar we op Marketingfacts al…
Myspace wordt eindelijk open(er)
Het grootste social network ter wereld, MySpace, doet wat het eigenlijk al eerder had moeten doen en wordt open(er) met…
Meer berichten...

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!