Peter Wiegman

Directeur bij Het Media Loket

Sinds 1989 actief in het mediavak. Begonnen bij dagbladen, daarna televisie en sinds 1997 zelfstandig vanuit Het Media Loket. Publiceert (veelal in opdracht) over ontwikkelingen in de mediamarkt, is adviseur, strateeg en onderzoeker in de offline en online mediamarkt. Onderhoudt een weblog met de veelzeggende naam Mediaonderzoek.nl. Presenteert regelmatig op diverse nationale en internationale congressen en organiseert maatwerk workshops voor grote en kleine klanten.

Cookieloos adverteren anno 2023

Aan de vooravond van de introductie van NMO Online spreken we een aantal experts in de markt over de uitdagingen en oplossingen voor (toekomstig-) gericht online adverteren en de rol die het nieuwe NMO Online daarbij kan spelen.

Luisteronderzoek radio gaat nieuwe fase in

Afschaffen van ‘dagboekjes’ en de introductie van een elektronische passieve meting.

Aandeel DOOH nadert 50% – Prognose jaaromzet Out of Home richting 235 miljoen euro

De bestedingen aan (Digitale) Out Of Home (OOH) reclame zijn in de eerste drie kwartalen van 2022 uitgekomen op € 165 miljoen.

Kijkcijfers 8 uur Journaal als indicator voor TV-consumptie
Een kleiner aantal programma’s bepaalt het totale kijkvolume voor televisieAfgelopen dinsdagavond werd het 8 uur Journaal door krap 1,6 miljoen…
Media 2030: Mediaconsument belangrijker als financier van content
Lineaire kijk- en luistertijd nemen verder afDeze week hebben we bij Het Media Loket het rapport Media 2030 gepubliceerd (pdf,…
Totale kijktijd stijgt, inkomsten dalen
Coronacrisis had enorme impact op zowel de kijktijd als de inkomsten uit videocontent en daarmee de trend van de afgelopen…
Waarom een kijkminuut steeds meer oplevert
Video-on-demand is hot en krijgt met de komst van Apple TV+ en Disney+ meer aandacht dan ooit. De tv-markt is met…
Bereiksonderzoek in digitale impasse
Hoe ziet de toekomst van bereiksonderzoek eruit?Vorige week dinsdag presenteerden VINEX, PMA en GfK het Dutch Digital Media Measurement (DDMM).…
Kredietcrisis en mediabestedingen
Vorige week spraken Kobalt en Nielsen in BNR’s Mediazaken (mp3) over de ontwikkeling van de mediabestedingen als gevolg van de…
Meer berichten...

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!