Rene van den Bos

Co-founder DigiRedo bij DigiRedo

Na 4 jaar als dierenarts in de gezelschapsdierenpraktijk (honden, katten en kleiner spul) gewerkt te hebben was ik toe aan meer dynamiek. Die vond ik in de (veterinaire) farmaceutische industrie (Intervet) waar ik mijzelf op de International Marketing afdeling ontwikkeld heb tot marketeer met een grote interesse in marketing communicatie. Het was ook in die omgeving dat ik samen met mijn huidige business partner Erik van der Zijden (ook actief blogger op Marketingfacts) de kracht van de (nu nog) nieuwe media en met name rich media ontdekte. Na wat experimenteren besloten we in 2007 DigiRedo op te richten, met als doel bedrijven en organisaties te helpen hun communicatie te verbeteren door New Media tools in te zetten. Wij richten ons op zowel op externe en interne communicatie, waarbij vooral laatstgenoemde nogal ondergewaardeerd wordt. Ten onrechte! Met veel succes hebben wij in diverse bedrijven podcasting programma's (audio en video) ontwikkeld voor de interne bedrijfscommunicatie.

TNW12: Steve Keil – Waar is mijn vliegende auto?
“Grote corporates kunnen niet innnoveren. Ze zijn te groot, en de weg volledig kwijt. Innovatie, creativiteit en menselijkheid is totaal…
TNW12: kiip is voor rewards wat Google is voor search
Een opmerkelijke spreker tijdens TNW 2012 was Brian Wong. Door Patrick de Laive geintroduceerd als ‘the guy who just learned…
SXSW 2012: The Original iPhone Film Festival
Ja, inderdaad. Een Film Festival voor iPhone films. Het moet niet gekker worden, zou je denken. En dat wordt het,…
SXSW 2012: De iPhone – een filmstudio in je broekzak
Steve Jobs zei het al tijdens de introductie van de iPhone in 2007: “It’s an iPod, a phone and an…
Andrew Barendrecht (Apache Corp): “We don’t measure ROI”
Naar olie boren is een risicovolle onderneming. Je boort een gat in de hoop dat je op olie stuit, maar…
Beyond Enterprise 2.0 – The next Big Thing: Gamification
Wie kent ze niet? Die collega’s en/of managers die nog altijd moeite hebben met mensen die tijdens werktijd YouTube of…
Succesvol zijn in Enterprise Social? ‘Make IT happy!’
Presentaties van sponsoren op congressen zijn vaak als TV commercials: het liefst zou je ze wegklikken. Ze hebben in de…
Jimmy Wales (Wikipedia) op Creativity World Forum: Zonder falen geen succes
De 8e editie van het World Creativity Forum ging op woensdag 16 november van start in Hasselt, België. Heel Hasselt…
Lessen van Best Western: Eerst klant, dan kanaal
Veel bedrijven en organisaties denken nog altijd centraal vanuit hun product of dienst, zoekend naar manieren om het zo goed…
Meer berichten...

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!