Rik van Rooij

Co-founder bij Cordital

Rik zijn ondernemersreis begon op 15-jarige leeftijd toen hij zijn eerste webshop lanceerde, gevolgd door een tweede. Na drie jaar in de e-commerce sector, besloot hij zijn passie voor digitale marketing te volgen. Tijdens het volgen van een BSc in International Business Administration aan de Universiteit van Tilburg, verlegde hij zijn focus en richtte hij samen met een vriend Cordital op. Rik deelt enthousiast zijn ervaringen, ontdekkingen en digitale marketinginzichten op social media platformen, als gastauteur voor digitale media en via andere online kanalen.

Expertise-first marketing en het belang van interne SME’s

Marketing en sales alignment is een van de stokpaardjes van menig B2B marketing guru maar in de praktijk is dit vaak niet genoeg. Althans, niet voor zakelijke dienstverleners met Knowledge Intensive Business Services (KIBS).

Personal branding in 2024; wat is er veranderd?

Wat is de overeenkomst tussen Leonarda da Vinci, Charlie Chaplin, Kim Kardashian en Gary V?

AI in Marketing; 7 tijdbesparende toepassingen

Hij die de actualiteit in het marketinglandschap volgt ziet wellicht de verbanden met de landbouwmechanisatie van de late jaren 40, maar dan met minder stikstof-uitstoot. Kunstmatige intelligentie is volgens velen het absolute toppunt van futuristische marketing en de mechanisering kan niet ver genoeg gaan. Maar is artificial intelligence echt zo veelbelovend?

Marketing met kleine budgetten

Een duidelijke bedrijfsvisie, een bewezen strategie, een duidelijk prijsvoordeel en enorm veel positieve reviews. Het maakt allemaal niks uit als je moet opboksen tegen concurrenten met een veelvoud aan marketingbudgetten. Maar is dat wel zo?

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!