Robert-Jan van Diepen

Directeur/eigenaar bij DiepbiZniZ Consulting

What about user experience! Al meer dan 10 jaar ben ik werkzaam in de online scene. Ik analyseer door zowel kwalitatieve als kwantitatieve technieken in te zetten, wat gebruikers nodig hebben, hoe zij zich gedragen op internet en welke drijfveren zij hebben. Met deze verkregen inzichten help ik bedrijven en organisaties hun klanten en relaties te begrijpen en te kijken welke kansen zij hebben om de user experience te verbeteren en te innoveren. Specialiteiten ● UX Research : (remote) usability testen, eyetracking, groepsdiscussies, face-to-face interviews, enquêtes, AB en Multivariate testen, card sorting, tree testen, taakanalyse, Google Analytics ● UX Design : customer journey mapping, user flows, user scenario’s, persona’s, navigatie -en contentstructuur , informatie architectuur, wireframing Alles voor zowel desktop, mobiel, tablet en apps. U kunt mij altijd benaderen voor interim dienstverbanden of freelance opdrachten.

Data driven commerce: hoe je data op alle fronten concreet kunt inzetten
Een samenvatting van de eerste editie van het event Data Driven Commerce op 18 februari.Op donderdag 18 februari 2016 was…
Tree testing: op weg naar een betere vindbaarheid op je website
Verkort de 'uncertainty time' voor een betere user experienceDagelijks bezoeken we tal van websites en meestal met een doel: het…
100 usabilitytips om je website te verbeteren
Sommigen van jullie zullen weten dat ik op Twitter usabilitytips deel. Deze tips komen voort uit de onderzoeken die ik uitvoer,…
Hoe gaan we zoeken? Via de zoekmachine of navigatie?
Meerderheid gebruikt de navigatie om hun doel te bereikenWe komen op een willekeurige website via een zoekmachine en dan. Hopelijk…
Wat is de waarde van webcam eyetracking?
Accuratesse is vooralsnog achilleshiel Al vaker zien we resultaten van webcam eyetracking-onderzoeken opduiken en rond getwitterd. Leuk voor de publiciteit, maar niemand stelt…
Eyetracking is meer dan alleen heatmaps
Zonder de juiste voorkennis kunnen we geen goede conclusies trekken uit een eyetracking heatmap We hoeven maar even te zoeken…
Is ‘variantie’ de oplossing voor online product reviews?
Stel je het volgende voor: je bent online aan het oriënteren voor de aanschaf van een product waar je al…
Geslaagde co-creatie met jongeren over het ideale condoommoment
Hoe zit dat nu met het condoomgebruik onder jongeren? Ze willen wel een condoom gebruiken op het moment suprême maar…
Wat is de waarde van respondentvrij eyetracking onderzoek
Voor iedereen die wil weten waar mensen kijken op je website en andere media wordt eyetracking ingezet. Het opnemen van…
Meer berichten...

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!