Sinds het voorjaar van 2006 ben ik zelfstandig ondernemer. Mijn bedrijf heet Yessence Marketing, een samentrekking van zowel mijn denken vanuit het positieve en mogelijkheden als mijn streven naar het vinden van de kern en de smeerolie waarop die kern draait. En dat dan binnen Marketing en E-business waarbij mijn kracht ligt in de sfeer van strategie, analyse, kennis en didactiek. Mijn specifieke expertise is gelegen in het begeleiden van e-marketing vraagstukken binnen het media- en uitgeefdomein. Dat kan dan bijvoorbeeld gaan om een marktverkenning vanuit de vraagstelling "welke kansen bieden nieuwe media voor onze organisatie?", om het ontwikkelen van de bijbehorende activiteiten, om het (laten) ontwikkelen van pilots en webapplicaties die daarbij passen en om de organisatorische aanpak er van (HR, finance, sales etc). Een typisch voorbeeld hiervan was mijn project bij CNR Entertainment (www.cnrentertainment.nl), een platenmaatschappij in Naarden. Hier heb ik een aantal strategische sessies verzorgd met als doel te achterhalen en vast te stellen wat de uitdagingen zijn voor een speler in deze tak van sport. Vervolgens zijn we projectmatig aan de slag gegaan met de ontwikkeling van meerdere concepten om e-business activiteiten en producten te ontplooien en op dit moment zijn we er met 1 aan de slag: een innovatief web2.0 achtig comedyportal onder de naam www.arcade.tv. Voorts ben ik business manager van het Interactive Advertising Bureau Nederland (www.iab.nl), de brache-organisatie voor exploitanten, bureaus, advertentienetwerken en adverteerders in de online marketing industrie. Daaromheen heb ik een aantal opdrachtgevers in het educatieve segment, zoals ICM (www.icm.nl) waarvoor ik NIMA B en e-marketingtrainingen verzorg, het Instituut voor Interactieve Media (www.iam.hva.nl) en de LOI (www.loi.nl) waarvoor ik NIMA C cursusmateriaal ontwikkel. En ik bekleed een buitengewoon boeiende functie bij Hogeschool TIO (www.tio.nl) als lector e-business.