Tadek Solarz

Directeur/DGA bij CMG Nederland

Practice what you preach, de combinatie van adviseren en zelf ondernemen is voor mij ideaal. De lessen die ik leer breng ik dagelijks in de praktijk als directeur/DGA van de Creative Marketing Group Nederland. Opdrachtgevers werken samen met CMG Nederland aan het versterken van marktposities. Zes bedrijven, één aanspreekpunt. De belangrijkste marketingdisciplines verenigd in een groep. CMG werkt aan oplossingen die zich bewegen op het snijvlak van marketing, communicatie en internet-technologie. Met een man of honderd goed voor een top twintig positie in Nederland. Marketing is mijn speelveld met een voorliefde voor business-development, positionering, retail, merkontwikkeling en design. Ik help marketeers met hun positioneringsvraagstukken, marcom-strategie en merkbeleid. Verwacht van mij geen instant oplossingen. Als het gaat om een gesprek over de inhoud kun je me altijd bellen. Een mailtje sturen kan natuurlijk ook, tadek@solarz.nl omdat ik van simpel houd. CMG Nederland wordt gevormd door DWVTS marketingadviseurs, WEDA/BigID, Crossover Consultancy, Coolminds Virtual reality & internet, Network Operations en Kweekvijver Noord.

De klantreis, ik word er gek van

Deze week kreeg ik een brief van Liander. Of ik mijn zonnepanelen even bij hen aan wilde melden.

Dat marketeers aan de knoppen van het vrije woord mogen draaien

Dat Musk controverse oproept is helder. Musk is de eerste die toegeeft dat hij ook domme dingen zegt. Dat het stormt in zijn hoofd. Maar is dat een legitieme reden om daar commerciële consequenties aan te verbinden?

Marketing leidt niet, marketing volgt.

Het moment waarop je besluit te volgen bepaalt je leiderschap.

Deze Vermeer wordt u aangeboden door Calvé pindakaas.

Over getallen, de rol van musea, politieke invloed en de marketing van een nieuwe tentoonstelling.  

De digitale vergiftiging van een generatie

Het percentage Nederlanders dat zich psychisch niet goed voelt, is nog nooit zo hoog geweest. Misschien missen we de olifant in de kamer. 

Patagonia. Vertrouwen is goed, controle is beter.

Zodra bedrijven zich een positie kunnen verwerven aan de politieke onderhandelingstafel is het wel degelijk opletten geblazen.

De liefde voor imperfectie. De liefde voor je vak.

Dat iets klopt. Dat het zoemt. Dat het loopt. Ik mis dat in alle debatten over de werking van een bepaald marketingmiddel.

Nederland houdt niet van ondernemers
De crisis wordt gedragen door slechts een paar sectorenDe afgelopen jaren groeide het aandeel zelfstandige ondernemers met een duizelingwekkend tempo.…
De verwevenheid met de maatschappij maakt bedrijven immuun voor kritiek
Eigenlijk lees ik elke dag wel iets over ondernemen. Zal wel net zoiets zijn als die rode auto’s die je…
Meer berichten...

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!