Ton Wesseling

Conversion optimization & experimentation specialist bij @ Ton Wesseling

Ik begon met het bouwen van websites in de jaren 90, werd een webanalist & conversie verbeteraar in 2002, begon met A/B-testen in 2004 en werd een CRO freelancer in 2006. Sinds 2006 heb ik meer dan 50 organisaties geholpen met hun conversie optimalisatie werk en uitdagingen. Mijn ervaring strekt zich uit van travel tot retail en van uitgevers tot overheidsorganisaties. Ik heb gewerkt met lokale en internationale klanten, met het MKB en met grote organisaties. In de loop der jaren ben ik conversiebureaus (o.a. Online Dialogue), conversie gerelateerde websites (o.a. Webanalisten.nl) en tools (o.a. ABtestguide), conversietrainingen (o.a. A/B-testing mastery course) en conversie evenementen (o.a. Conversion Hotel en de Experimentation Culture Awards) gestart. Mijn grootste liefde voor het conversie- en experimenteerwerk is echter nooit veranderd in iets anders dan het werk zelf (en anderen er enthousiast over maken). Deze mentaliteit weerhoudt me er ook van om als conversieprofessor te eindigen die al meer dan 10 jaar niet het eigenlijke CRO-werk meer heeft gedaan...

Conversie-optimalisatie: het belang van copy, minder frictie en de juiste cultuur
De 3 belangrijkste learnings van de Call to Action Conference om mee te nemen in jouw werkDelightful en actionable -…
Conversie copywriting tips & KPN funnel optimalisatie
In dit artikel een samenvatting van de 3e Online Dialogue Donderdag. Na eerdere succesvolle sessies over Persuasion en Van der…
Praktijkcase: crowdsourcing een grafisch ontwerp
Al enige maanden ben ik de omslag aan het maken van een alleen opererende internet strateeg, naar de vakexpert binnen…
De online informatie zoeker zorgt voor meer word of mouth
Uit een studie van BigResearch blijkt dat personen die online productinformatie zoeken en prijzen vergelijken voordat ze iets kopen in…
Webanalisten.nl : conversie optimalisatie weekoverzicht (1)
Wekelijks wordt in een artikel hier op marketingfacts.nl een samenvatting gegeven van het belangrijkste nieuws vanaf de website webanalisten.nl. Deze…
Klantwaarde op basis van sociale invloed
Welke klanten geef ik de meeste aandacht? Wie geef ik hoeveel korting? Wie krijgt er voorrang in de wachtrij van…
Kennisdelingsomgeving webanalyse: online experimenten
Zojuist is tijdens de Web Analytics Wednesday bij Satama in Amsterdam (georganiseerd door de Web Analytics Association Nederland, WAA) een…
Plugg.eu: Mobile 2.0
Rudy De Waele van m-trends vertelde op Plugg.eu over mobile 2.0. Als mobile strateeg neemt hij ons via gesloten systemen…
Plugg.eu: Start-up competitie
Zojuist was er op Plugg.eu een presentatie ronde voor start-ups. In 20 maal 2 minuten zagen we 18 bedrijven voorbij…
Meer berichten...

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!