Willem van Lynden is oprichter en eigenaar van MediaMaze. Samen met zijn team helpt hij bedrijven en professionals met het optimaliseren van hun reputatie in Google. Willem herstelt beschadigde reputaties, zorgt voor “branding” van bedrijven en professionals in de zoekresultaten en verhoogt conversies door een meer betrouwbare uitstraling in Google. Sinds de komst van het “recht op vergeten” heeft Willem een grote interesse ontwikkeld in dit vergeetrecht. Via MediaMaze behandelt hij maandelijks verschillende verzoeken die hij zowel bij Google als de Autoriteit Persoonsgegevens neerlegt. Willem van Lynden werd in 1985 geboren te Rotterdam, groeide er op en behaalde aan de daar gevestigde Erasmus Universiteit zijn masterdiploma International Economics, na afronding van zijn bachelor Macro-economie aan de Universiteit Utrecht. Vervolgens begon hij in 2012 MediaMaze in Amsterdam, waar hij tot op de dag van vandaag kantoor houdt. Met MediaMaze specialiseert Willem in online reputatiemanagement – specifiek in zoekmachine reputatiemanagement – en ondersteunt personen en organisaties in het beschermen, herstellen en verstevigen van hun online reputatie. Daartoe benut hij de mogelijkheden die er zijn op juridisch vlak en van online PR, onder meer door op zijn SEO-expertise, ruime ervaring en omvangrijke netwerk te vertrouwen. Sinds de invoering van het vergeetrecht, in 2014, heeft Willem van Lynden voor zijn klanten vele honderden verzoeken om te worden vergeten aan Google gericht en in hoge mate succesvol afgerond. Indien nodig ondersteunt Willem bovendien bij eventuele vervolgstappen, zoals het indienen van een bemiddelingsverzoek bij de Autoriteit Persoonsgegevens en/of een procedure tegen Google.