De online research database voor de laatste onderzoeken, case studies, how-to's en templates over online marketing & media.

  • Waarom klanten hun privacy aan je toevertrouwen. Of niet

    Op basis van het recent gepubliceerde proefschrift van dr. Frank Beke, Data Scientist bij De Nieuwe Zaak, over de privacy van consumenten, wordt in deze whitepaper uitgelegd waarom consumenten (geen) informatie willen delen met bedrijven. Met handvatten hoe je data kan verzamelen en gebruiken zonder klanten af te schrikken.

    Lees verder »
  • Marketing Agenda 2019: de uitdagingen en strategieën van Europese CMO’s

    Marketing Agenda 2019 is het nieuwste onderzoek in een reeks trendstudies die door de European Marketing Confederation (EMC) zijn gepubliceerd, met als doel gedetailleerde inzichten te geven in de uitdagingen en specifieke strategieën die door Europese CMO's zijn vastgesteld. Het onderzoek bepaalt zowel de belangrijkste kwesties als de belangrijkste uitdagingen en barrières vanuit marketing- en verkoopperspectief in 2019. In totaal werden bijna duizend Europese marketing- en salesmanagers ondervraagd.

    Lees verder »
  • Implementing content marketing

    Op een recent managementforum in Berlijn, Duitsland, kwamen sprekers van een aantal toonaangevende organisaties bijeen om ervaringen te bespreken en te delen over het implementeren van contentmarketing in bedrijven. Deze download bevat enkele van de resultaten van deze sessies, en gaat daarbij in op recent onderzoek naar contentmarketing om inzichten te geven die zullen helpen een eigen benadering van deze waardevolle marketingtool in te zetten.

    Lees verder »
  • Marketing and the Connected Customer

    In de hedendaagse markten worstelen veel bedrijven met het creëren van echte, concurrerende en duurzame waardevoorstellen voor hun klanten. Nieuwe concurrenten en disruptieve nieuwkomers maken het vaak moeilijk. Overleven in dergelijke omgevingen kan een uitdaging zijn. Vooruitgang in IT en sociale technologieën zijn belangrijke drijfveren geweest voor deze ontwikkelingen. Deze technologieën bieden echter geweldige mogelijkheden om om te gaan met wat op het eerste gezicht bedreigingen zijn.

    Lees verder »
  • Leidt beloond engagement tot meer loyaliteit?

    Kan beloond engagement leiden tot meer loyaliteit? Dat onderzocht professor Yolanda Jordaan, Head of Department of Marketing Management aan de University of Pretoria. Er werd in deze studie gekeken naar een nieuwe aanpak om het gebruik en de perceptie van merken en hun loyaliteitsprogramma's te vergroten, niet alleen door hun transacties te belonen, maar ook door hun betrokkenheid van social media bij het merk.

    Lees verder »
  • Worldcom Confidence Index Report 2018

    Het aantrekken en behouden van talent, het voldoen aan compliance-vereisten en de bescherming tegen cybercriminaliteit worden op dit moment door CEO’s en CMO’s wereldwijd als grootste uitdagingen gezien. Dat blijkt uit het ‘Confidence Index Report 2018’, dat het wereldwijde netwerk Worldcom Group begin mei 2018 heeft gepresenteerd.

    Lees verder »
  • Wemanity: Agile Trends Insights 2018

    Er liggen vooral kansen voor agile in marketingteams, zo blijkt uit internationaal onderzoek door Wemanity. Uit het Agile Trends Insights-rapport blijkt dat zeven op de tien respondenten verwacht dat agile de norm wordt en 86 procent bestempelt het als noodzakelijk in de toekomst. Agile werken blijkt vooral klanttevredenheid en kwaliteit van producten of diensten te verhogen. 

    Lees verder »
  • Leveraging social media: strategies for B2B companies

    Tot op heden heeft academisch onderzoek zich grotendeels gericht op social mediamarketing in B2C-contexten en heeft het inzicht gegeven in strategieën en de impact van dergelijke platforms op beslissingen van consumenten over aankopen. Maar hoe zit het met B2B-bedrijven?

    Lees verder »
  • Programmatic Advertising The Netherlands

    Resultaten van een studie naar 25 bedrijven in Nederland en hun advertentie-gedrag. Input van uitgevers, Trading Desks, Ad Networks, Platform Solutions, Data Providers en Agencies.

    Lees verder »
    • IAB
    • 29 juni 2017
    • Onderzoek
    • 3845
  • Digital in 2017: Western Europe

    Data per West Europees land over onder andere:

    • Apparaat gebruik
    • Tijd gespendeert aan social media
    • Internet gebruik en frequentie
    • Online video kijk frequentie
    • Televisie content kijk gedrag
    • Social media gebruik
    • Facebook gebruik
    • E-commerce activiteiten
    Lees verder »