TikTok is allang geen experimenteel advertentiekanaal meer. Met meer dan een miljard actieve gebruikers en een snel groeiend aandeel in de advertentiebudgetten van merken, is het platform een volwaardige speler geworden. Maar de manier waarop bedrijven op TikTok adverteren, staat op het punt drastisch te veranderen.
De grootste rendementen worden behaald wanneer marketeers brand equity zien als een versneller van commerciële prestaties.
Sinds online gokken op 1 oktober 2021 voor Nederlandse consumenten legaal werd, is er veel te doen rondom de Nederlandse legale online casino’s. Eerst ging het voornamelijk over de vele gokreclames. De laatste tijd gaat het over de zorgplicht die casino’s hebben voor hun spelers. Is alle kritiek op de aanbieders van online gokken terecht?
Veel data die CMO's inkopen is onzin. Bijvoorbeeld als het om precisietargetting gaat. Dat is 'spray and pray', stelt een Australische professor na onderzoek.
Pieter Zwart, hoofdredacteur van Voetbal International, leeft de droom van menig voetballiefhebber. Werken bij het toonaangevende voetbaltijdschrift is voor hem het hoogtepunt van een passie die al op jonge leeftijd begon. ‘Voetbal is altijd mijn hobby geweest en nu heb ik er mijn beroep van kunnen maken. Ik las het blad al toen ik een jaar of 5, 6 was. Dat je daar dan later kunt werken, is echt bijzonder.’
Op 1 juli 2025 moet het gedaan zijn met de logo’s van goksites op Nederlandse voetbalshirts.
We bevinden ons midden in de Artificial Intelligence-revolutie. Generative AI, een technologie die de creativiteit en productiviteit van professionals radicaal verandert. En deze revolutie heeft ook LinkedIn bereikt.
In de wereld van het bedrijfsleven wordt er veel waarde gehecht aan netwerken. Als marketingmanager word je bijvoorbeeld vaak benaderd door bedrijven die hun producten of diensten willen aanbieden. Wat vaak gepaard gaat met lunches, evenementen en cadeaus. Maar wat gebeurt er als je van baan verandert of je functie aanpast? Het verschil tussen transactionele en oprecht gemeende relaties wordt dan plotseling pijnlijk duidelijk.
In de voortdurende strijd om een sterke positie bij de customer interface, worden de kaarten dit jaar weer opnieuw geschud, met dank aan artificiële intelligentie. Wie zijn de winnaars en hoe ga je als bedrijf zelf inspelen op deze ontwikkelingen?
Tijdschriften zijn niet alleen springlevend, maar kunnen ook een missie uitdragen die verder reikt dan papier. Wie de kracht van merken begrijpt, ziet dat de toekomst van tijdschriften glanst als nooit tevoren.
We houden allemaal van een goede deal. Vooral als we een keer online shoppen.
Meer dan 60% van de online shoppers geeft aan te veel berichten te ontvangen over hun bestelling. Maar waar ligt de grens? Welke updates voegen waarde toe? En welke zorgen voor onnodige ruis? Voor marketeers en e-commerce professionals ligt hier een gouden kans om hun klantcommunicatie te verbeteren en de klantreis effectiever in te richten.