Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

Warc Effective 100 – Beste campagnes onderstrepen belang van creatieve excellentie

De rode draad door de meest effectieve campagnes ter wereld wordt gevormd door een lange adem, het aanpakken van systemische uitdagingen en durven te innoveren met de customer journey.

Waarom Branding 13.0 ‘Verbinden op Waarden’ wordt (deel 1)

We leven in een hectische tijd. Daar is en wordt al genoeg over geschreven en zullen we in deze paper daarom ook niet verder op ingaan. Wel over de vraag wat de implicaties hiervan zijn voor merkontwikkeling, oftewel branding: Wat betekent dit voor ons vak? Hoe ga je hier als merkgedreven organisatie of merkontwikkelaar nu adequaat mee om? Wat worden de next steps?

De impact van laaggeletterdheid: waarom dit probleem ons allemaal aangaat

In Nederland is laaggeletterdheid een probleem dat veel mensen niet zien. We denken dat iedereen na de basisschool goed kan lezen en schrijven, maar dat is niet zo. 1 op de 5 volwassenen in Nederland heeft moeite met lezen, schrijven en digitale vaardigheden.

‘Mensen proeven het verschil’

Daelmans Stroopwafels wil wereldwijd op de kaart

Warc’s Creative 100: Sport is de ultieme verbinder

Het overzicht van ‘s werelds meest bekroonde creatieve campagnes en bureaus vormt een jaarlijkse bron van inspiratie en een benchmark voor de creatieve industrie.

Laat je op 20 maart inspireren door klantenluisteraar Frans Reichardt

In het webinar, getiteld "Mind the Gap", deelt Frans de allernieuwste inzichten over klantervaringen en customer journeys. Wat verwachten klanten anno nu eigenlijk écht? En zijn we daar als CX-specialisten wel voldoende op voorbereid?

Salsa Shop leidt de burrito-revolutie in Nederland

De Nederlandse fast-casual eetmarkt is volop in beweging en Salsa Shop speelt hierin een grote rol. Wat begon als een idee van twee jeugdvrienden, is uitgegroeid tot een succesvolle restaurantketen die vers Mexicaans eten binnen 90 seconden bereidt en aflevert.

Waarom adverteren op TikTok in 2025 fundamenteel verandert

TikTok is allang geen experimenteel advertentiekanaal meer. Met meer dan een miljard actieve gebruikers en een snel groeiend aandeel in de advertentiebudgetten van merken, is het platform een volwaardige speler geworden. Maar de manier waarop bedrijven op TikTok adverteren, staat op het punt drastisch te veranderen.

Nieuw onderzoek naar merkwaarde als aanjager van commercieel succes

De grootste rendementen worden behaald wanneer marketeers brand equity zien als een versneller van commerciële prestaties.

Hebben online casino’s zich in de vingers gesneden

Sinds online gokken op 1 oktober 2021 voor Nederlandse consumenten legaal werd, is er veel te doen rondom de Nederlandse legale online casino’s. Eerst ging het voornamelijk over de vele gokreclames. De laatste tijd gaat het over de zorgplicht die casino’s hebben voor hun spelers. Is alle kritiek op de aanbieders van online gokken terecht?

“Precisietargeting is duur en werkt meestal niet”

Veel data die CMO's inkopen is onzin. Bijvoorbeeld als het om precisietargetting gaat. Dat is 'spray and pray', stelt een Australische professor na onderzoek.

Van kantoorstress naar werkplezier: De rol van slimme werkplekplanning

Hybride werken is inmiddels de norm in veel bedrijven. Werknemers combineren thuiswerken met kantoorbezoek, wat zorgt voor meer flexibiliteit, een betere werk-privébalans en hogere productiviteit. Toch brengt deze nieuwe manier van werken ook uitdagingen met zich mee. Zonder een goed systeem kan het vinden van een geschikte werkplek op kantoor tijdrovend en frustrerend zijn.