Meer dan 60% van de online shoppers geeft aan te veel berichten te ontvangen over hun bestelling. Maar waar ligt de grens? Welke updates voegen waarde toe? En welke zorgen voor onnodige ruis? Voor marketeers en e-commerce professionals ligt hier een gouden kans om hun klantcommunicatie te verbeteren en de klantreis effectiever in te richten.
Zo’n 70 procent van de Nederlanders vindt dat een bedrijf het duidelijk moet vermelden als ze teksten, video’s of afbeeldingen door AI laten maken. Dat kan wijzen op twee trends die al langer belangrijk zijn: geloofwaardigheid en authenticiteit.
LinkedIn is niet meer weg te denken uit de arbeidsmarkt. Met ruim 11 miljoen gebruikers in Nederland en meer dan 1,1 miljard wereldwijd, is het platform uitgegroeid tot een essentieel hulpmiddel voor persoonlijke én zakelijke groei.
In het Marketing LookBook 2025 zitten 19 e-mails, 15 Instagram-posts en 2 WhatsApp-berichten. Veel inspiratie bij maar liefst 36 inhaak voorbeelden van 36 verschillende bedrijven.
Als je generatieve AI inzet om teksten te maken, waar moet je op letten? Wat gaat goed, en waar moet je nog bijsturen?
Black Friday is inmiddels net zo ingeburgerd in Nederland als pepernoten in deze tijd van het jaar. Consumenten worden overspoeld met aanbiedingen en reclames op tv, via mail, op social media en met schreeuwende teksten op de winkelruiten. Wat blijkt? Voor consumenten, vooral jongere generaties, roept deze week FOMO – Fear of Missing Out – op.
Kunstmatige intelligentie lijkt de heilige graal van de marketingwereld. Marketeers staan te popelen om de kracht van AI te benutten, alsof het dé oplossing is die campagnes moeiteloos tot een succes zal maken. Maar wat als AI eigenlijk niets meer is dan geavanceerde statistiek in een hip, nieuw jasje?
Dagelijks brengt Mediahuis actueel nieuws naar miljoenen lezers. Sinds 2014 versterkt het bedrijf zijn positie in de journalistiek met meer dan dertig nieuwsmerken, verspreid over vijf landen, waaronder titels zoals Gazet van Antwerpen, NRC, en The Herald. Met een sterke focus op onafhankelijke kwaliteitsjournalistiek, bouwt Mediahuis ook aan een diepgaande relatie met zijn lezers en klanten.
True pricing – het zichtbaar maken van verborgen sociale en milieukosten naast de reguliere verkoopprijs – krijgt steeds meer aandacht als een manier om bewuste consumptie te stimuleren. In een recente pilot op de Business Campus van de Hogeschool van Amsterdam (HvA) werd onderzocht hoe consumenten reageren op dit concept.
Of je nu een digital nomad bent, een zzp’er die zijn woonadres privé wil houden, of een kleine ondernemer die niet gebonden wil zijn aan een fysieke werkplek – een virtueel kantoor biedt een innovatieve oplossing.
Of is SearchGPT net zo overhyped als Voice Search destijds?
Klantcontact speelt een cruciale rol in de customer journey en biedt bedrijven de kans om een waardevolle relatie met de klant op te bouwen. In een wereld waar digitale interacties steeds meer de boventoon voeren, blijft persoonlijk contact een essentieel touchpoint voor het versterken van de klantbeleving.