De Belgische uitgever Christian Van Thillo van DPG Media, veruit de grootste mediamagnaat in de Benelux, komt er uiteindelijk slecht vanaf in de ‘biografie’ De Belg van Mark Koster.
Nederland stijgt 11 plaatsen in de Warc Media 100 editie van 2024. De beste campagnes maken gebruik van partnerships.
Bram de Leeuw is Creative Strategy Director &C the BrandStudio en een van de sprekers tijdens het Branded Content Event. Hij hoopt het in 2024 ‘een beetje luchtig te houden’.
Sinds de introductie van ChatGPT zien we dat AI in het Westen snel een grote impact kreeg op e-commerce. Het schrijven en vertalen van productcontent is makkelijker dan ooit. Zoekmachines worden slimmer, omdat Large Language Models (LLM) als ChatGPT beter begrijpen dat een oplader hetzelfde betekent als een adapter.
Liefst 30 procent van de mediabedrijven maakt gebruik van AI. Daarmee staat de sector in de top-10 branches waarin AI het meest populair is.
83 procent Nederlanders gaat sport kijken deze zomer, EK Voetbal meest populair.
NPO heeft grootste gemiddelde marktaandeel, Wie is de mol is het best bekeken en er werd gemiddeld 34 minuten uitgesteld gekeken.
Het aantal luisteraars van podcasts is in Nederland sinds 2019 ongeveer verdubbeld en het aantal te beluisteren podcasts is verveelvoudigd. Inmiddels luistert 48% van de Nederlanders wel eens naar een podcast. Onder jongeren (12-18 jaar) is dit 66%.
Ga je voor een 9, of stranden je goede voornemens in de wurgende middelmatigheidspolitie van je organisatie omdat iedereen er een plasje over moet doen?
Jaarlijks presenteert Warc het The Future of Media-onderzoek. Belangrijkste take away voor 2024: ‘Merken worden geconfronteerd met uitdagingen bij het plannen van kwaliteitsmarketing in een AI-gedreven wereld.’
Terwijl de formatie zich in een patstelling bevindt, zijn de nieuwe Kamerleden inmiddels ingewerkt.
Het PIM Trendrapport 2024, dat op 30 januari 2024 werd gepresenteerd, heeft als titel De Clash van het ‘zijn’.