Hoe val je op in een 'saaie' markt? Senior Content Strategist Lonneke vertelt over hoe je creatief blijft, over de samenwerking tussen marketing en sales en hoe je je als organisatie kunt onderscheiden in een concurrerende markt.
Ciao, ik ga ervan door! "Waarom?", vraag je je dan af. Precies zoals ik je hier letterlijk de rug toekeer, voelt het soms alsof LinkedIn je ook de rug toekeert.
De laatste jaren lijkt het alsof marketeers zich vastbijten in één enkel doel: leadgeneratie. Het draait om kleine conversiepercentages opschroeven en leads binnenhalen tegen de laagst mogelijke kostprijs. We worden verblind door sales op de korte termijn, maar verliezen de essentie van marketing uit het oog: het bouwen van een sterk merk.
Bij CS, het Genootschap van Contentstrategen, kun je op 8 oktober inspiratie opdoen voor een creatievere (en betere) aanpak van je B2B content marketing.
Met een bereik van 45% onder alle zakelijke beslissers in Nederland, voert De Telegraaf de lijst aan bij directieleden (45%) en C-level executives zoals CFO's (63%) en CEO's (50%).
Nieuw onderzoek stelt dat B2B-marketeers minder bezig zijn met lead-generation en zich meer richten op het begin van de funnel. Opvallend: ze hebben merkbouwen op nummer 1 gezet. Dat is hard nodig, want hun klanten zien nauwelijks het verschil tussen het ene en andere B2B-merk.
Tegenwoordig luisteren we de hele dag podcasts. Af en toe nemen we zelfs de tijd om iets echt te lezen, zoals deze post. Maar hoeveel gaver is het om dat te combineren? Met AI natuurlijk.
Moeten we dit niet op een andere manier vertellen? Moeten we dit niet leuker, verhalender of creatiever maken?
Marketing en sales alignment is een van de stokpaardjes van menig B2B marketing guru maar in de praktijk is dit vaak niet genoeg. Althans, niet voor zakelijke dienstverleners met Knowledge Intensive Business Services (KIBS).
In 2024 telde het reclamefestival in Cannes zo’n 27.000 inzendingen. En met honderden winnaars over 30 categorieën is het niet te doen om alle casefilms te kijken. Geen zorgen, ik help je met een selectie van de 7 winnaars die er dit jaar écht bovenuit springen.
Het Dentsu Consumer Vision 2035 rapport geeft een overzicht van de belangrijkste consumententrends tot het jaar 2035 in 4 deelgebieden: technologie, cultuur, consumenten en merken.
Na een uitdagend jaar van krappe marketingbudgetten en hoge druk om return on investment (ROI) te bewijzen, tonen B2B-marketing leiders wereldwijd een hernieuwd optimisme.