Met 89 presentaties, paneldiscussies en demonstraties verspreid over twee dagen, stond deze editie van de ‘Insight Innovation Exchange’ in het teken van de herovering van de menselijke maat in een tijdperk vol AI-gedreven innovatie.
Of je nou ondernemer, leidinggevende of professional bent: LinkedIn is dé plek om zichtbaar te zijn, een netwerk op te bouwen en invloed uit te oefenen. CEO’s snappen dat steeds beter. In dit artikel ontdek je wat 5 Nederlandse CEO’s doen op LinkedIn én wat jij daar van kunt leren. Geen wolligheid, wel praktische voorbeelden met nuttige takeways.
Succesvolle B2B-marketing is geen jacht, maar een hofmakerij. Het draait niet om snel scoren, maar om langzaam verleiden. Droomklanten laten zich niet overtuigen door oppervlakkige gesprekken, maar wél door ze oprechte aandacht, waarde en vertrouwen te geven.
Rome, het bruisende hart van een rijk dat zich uitstrekte van Engeland tot Egypte. Een plek waar gladiatoren vochten voor roem, aquaducten zorgden voor stromend water, en marketeers… tja, geen TikTok of CRM-tools hadden. Toch waren ze verrassend creatief in hun marketingaanpak.
Vrijheid op de werkvloer is goud waard. Het nodigt uit tot creativiteit, eigenaarschap en innovatie. Maar zonder richting wordt vrijheid al snel vrijblijvendheid. En een team zonder koers? Dat drijft af. Als je als nieuwe manager (Marketing) binnenkomt in een team dat lang stuurloos is geweest, voelt elke vorm van sturing als een inperking. Structuur lijkt bemoeienis. Focus voelt als beperking. Maar juist dan is het jouw taak om de ruimte te behouden en richting te geven. Een evenwicht dat vraagt om liefde en lef.
Hoe springt jouw content er nog uit als het internet verzadigd is met crappy (AI-)content? En welke nieuwe AI-tools moet je als contentstrateeg zeker even uitproberen? Het antwoord op deze vragen krijg je tijdens de volgende aflevering van de Contentshow van CS, het Genootschap van Contentstrategen op 15 april.
Bedrijven investeren veel tijd en middelen in het onboarden van nieuwe medewerkers. Een goed inwerktraject, duidelijke verwachtingen en een warm welkom zorgen ervoor dat nieuwe collega’s zich snel thuis voelen en productief worden. Maar waarom stopt diezelfde zorg en aandacht vaak bij het moment dat iemand vertrekt? Offboarding is het proces van een medewerker netjes en professioneel laten gaan en is minstens zo belangrijk voor de reputatie, continuïteit en employer branding van een organisatie.
Als B2B marketeer wil je weten hoe je je werk sneller en efficiënter kunt doen. Vooral op contentgebied is het handig om een zetje in de rug te krijgen als het gaat om het genereren van content ideeën. Zeker omdat je bij B2B marketing te maken hebt met een langere buyers journey en hiervoor veel meer hulpmiddelen nodig hebt.
‘2025 markeert een nieuw hoofdstuk voor B2B-marketing, waarin AI en creativiteit de richting bepalen. Dit zijn de zes belangrijkste inzichten en verwachtingen voor dit jaar.’
55 procent van de Nederlanders vindt het belangrijk dat een bedrijf zich uitspreekt over duurzaamheid. Eén op de zes Nederlanders laat de keuze voor een product of dienst zelfs afhangen van de vraag of een bedrijf zich uitspreekt over maatschappelijke issues. Dat blijkt uit onderzoek dat wij met Norstat hebben uitgevoerd onder een representatieve groep van 1000 Nederlanders.
ABM is net als koken: je hoeft geen topchef te zijn om een gerecht op tafel te zetten dat indruk maakt. ABM draait namelijk niet om de duurste ingrediënten of moeilijkste recepten. Het gaat juist om slim kiezen, goed samenwerken, en blijven ontwikkelen.
Hoe val je op in een 'saaie' markt? Senior Content Strategist Lonneke vertelt over hoe je creatief blijft, over de samenwerking tussen marketing en sales en hoe je je als organisatie kunt onderscheiden in een concurrerende markt.