Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

6 trends in B2B-marketing volgens LinkedIn

‘2025 markeert een nieuw hoofdstuk voor B2B-marketing, waarin AI en creativiteit de richting bepalen. Dit zijn de zes belangrijkste inzichten en verwachtingen voor dit jaar.’

Merendeel Nederlanders wil dat bedrijf zich uitspreekt over duurzaamheid

55 procent van de Nederlanders vindt het belangrijk dat een bedrijf zich uitspreekt over duurzaamheid. Eén op de zes Nederlanders laat de keuze voor een product of dienst zelfs afhangen van de vraag of een bedrijf zich uitspreekt over maatschappelijke issues. Dat blijkt uit onderzoek dat wij met Norstat hebben uitgevoerd onder een representatieve groep van 1000 Nederlanders.

ABM startgids 2025: dit is het succesrecept

ABM is net als koken: je hoeft geen topchef te zijn om een gerecht op tafel te zetten dat indruk maakt. ABM draait namelijk niet om de duurste ingrediënten of moeilijkste recepten. Het gaat juist om slim kiezen, goed samenwerken, en blijven ontwikkelen.

B2B Content Podcast: Lonneke Hoondert over creativiteit in IT

Hoe val je op in een 'saaie' markt? Senior Content Strategist Lonneke vertelt over hoe je creatief blijft, over de samenwerking tussen marketing en sales en hoe je je als organisatie kunt onderscheiden in een concurrerende markt.

Waarom keert LinkedIn je de rug toe?

Ciao, ik ga ervan door! "Waarom?", vraag je je dan af. Precies zoals ik je hier letterlijk de rug toekeer, voelt het soms alsof LinkedIn je ook de rug toekeert.

Dood aan leadgeneratie. Toch?

De laatste jaren lijkt het alsof marketeers zich vastbijten in één enkel doel: leadgeneratie. Het draait om kleine conversiepercentages opschroeven en leads binnenhalen tegen de laagst mogelijke kostprijs. We worden verblind door sales op de korte termijn, maar verliezen de essentie van marketing uit het oog: het bouwen van een sterk merk.

B2B content marketing: leer (gratis) van FD Media Groep en dé LinkedIn-tovenaar

Bij CS, het Genootschap van Contentstrategen, kun je op 8 oktober inspiratie opdoen voor een creatievere (en betere) aanpak van je B2B content marketing.

Telegraaf belangrijke nieuwsbron voor directie en C-level

Met een bereik van 45% onder alle zakelijke beslissers in Nederland, voert De Telegraaf de lijst aan bij directieleden (45%) en C-level executives zoals CFO's (63%) en CEO's (50%).

Onderzoek: merken ook steeds belangrijker voor B2B

Nieuw onderzoek stelt dat B2B-marketeers minder bezig zijn met lead-generation en zich meer richten op het begin van de funnel. Opvallend: ze hebben merkbouwen op nummer 1 gezet. Dat is hard nodig, want hun klanten zien nauwelijks het verschil tussen het ene en andere B2B-merk.

Van Blog naar Podcast met behulp van AI? Appeltje Aitje.

Tegenwoordig luisteren we de hele dag podcasts. Af en toe nemen we zelfs de tijd om iets echt te lezen, zoals deze post. Maar hoeveel gaver is het om dat te combineren? Met AI natuurlijk.

Contentmarketing in B2B: Op het juiste moment exact de juiste content (interview Freek Janssen)

Moeten we dit niet op een andere manier vertellen? Moeten we dit niet leuker, verhalender of creatiever maken?

Expertise-first marketing en het belang van interne SME’s

Marketing en sales alignment is een van de stokpaardjes van menig B2B marketing guru maar in de praktijk is dit vaak niet genoeg. Althans, niet voor zakelijke dienstverleners met Knowledge Intensive Business Services (KIBS).