-
Je kijkt nu naar de meest recente artikelen over dit onderwerp.
-
Geen inspiratie? 25 tips voor killer bedrijfsvideo’s
Videomarketing is aantoonbaar effectief. Je verkoopt sneller, bent zichtbaarder op social media en vergroot je naamsbekendheid. Heb je geen idee waar je video’s over kunt maken? Laat je dan inspireren door deze 25 ideeën.
-
Hoe meet je ROI bij influencer-marketing?
De laatste, meest belangrijke stap van elke influencer-marketingcampagne is het analyseren van de resultaten. Dit helpt jou bij het bepalen van de juiste influencers en de hoogte van het budget voor de volgende campagne. Hoe doe je dit? En welke data moet je hiervoor gebruiken? Dat hangt af van het doel!
-
‘Sandwichen’: geniale contentmarketing
“Hahaha, ik had inderdaad ook verwacht dat daar veel eerder commentaar op zou komen, Edwin. Maar blij dat je het positief oppakt.” Toen ik op LinkedIn een veel gelikete post van Chris Coolen voorbij zag komen, viel het me op dat niemand het echt geniale van zijn bijdrage had gezien. Er stonden veel reacties onder, maar ik was de eerste (reactie nummer 217) die wees op het feit dat hij een advertentie had verpakt in een mooi stukje content. Bij mij kwam meteen het woord ‘sandwichen’ naar boven. Ik heb dat vaker.
-
De leukste inhakers van 2020 op een rijtje
Inhakers zijn een leuke manier om onder de aandacht te komen. Ze toveren een lach op je gezicht, je geeft het bericht een like of reactie en dat zorgt voor bereik. Missie geslaagd, toch!? Ja, maar het lijkt makkelijker dan het is. Het moment en het verrassingseffect spelen een grote rol bij de effectiviteit van een inhaker. Er is dus niet alleen creativiteit nodig, maar ook een gevoel voor timing. In dit artikel zetten we de leukste inhakers van 2020 op een rijtje gezet.
-
Hoe krijgen we het gesprek terug?
En toen waren we gestopt met luisteren. En met het gesprek. Nee, dit wordt niet zo’n klef verhaal over verbinding en luisteren als tovermiddel voor alles. Maar er is onmiskenbaar iets aan de hand en, al is het dan symbolisch, zo'n nieuw jaar is een mooi moment voor reflectie. Of om je vingers in je oren te doen en heel hard "LALALA, ik hoor je lekker toch niet!", te zingen natuurlijk.
-
Waarom 2021 het jaar zal zijn van thought leadership
Met ingang van 2021 zullen bedrijven en merken hun PR-inspanningen moeten bijstellen en heroriënteren. Er heerst nog steeds een pandemie en traditionele PR-evenementen en stunts voor naamsbekendheid zijn nog steeds uitgesloten. Kortom, 2021 wordt het jaar van thought leadership.
-
Waar horen virtual humans?
Employee advocacy kan fantastische effecten hebben op je bedrijf. Dat weten we inmiddels: 561 procent meer organisch bereik en acht keer meer engagement bij authentieke posts van medewerkers dan van het corporate account. Corporate accounts hebben namelijk geen karakter, mensen wel. Alleen blijkt het lang niet zo eenvoudig om medewerkers mee te krijgen. Daarnaast, ze komen en gaan. Virtuele mensen kunnen uitkomst bieden. Een nieuwe generatie influencers die volledig met de computer gegenereerd wordt. Ik sprak Maarten Reijgersberg, eindbaas bij het Rotterdamse communicatiebureau RauwCC, en Manon Bode, strateeg, over Esther Olofsson, de eerste echte virtuele influencer van Nederland.
-
B2B-marketing: de stand van zaken in de 1,5-metereconomie
Het jaar 2020 bracht niet alleen het begin van een nieuw decennium, maar ook een wereldwijde pandemie. In een wereld vol verandering is B2B marketing ook volop in beweging. De digitale transitie raakte dit jaar in een flinke stroomversnelling. Hierdoor ligt de focus bijna helemaal op online contact met klanten. Wat betekent dit voor de toekomst van B2B marketing? Hoe zorg je dat je marketing- & salesteam meer en vooral waardevolle leads genereert en slim met klanten communiceert?
-
SEA & SEO & Display & Copywriting Zijn (Alweer) Dood [Met Een AI-Twist]
"Geloof het of niet, maar bovenstaande uitspraken in de kop zorgen regelmatig bewust voor (verhitte) discussies binnen Traffic Builders. Er heerst tussen onze consultants namelijk een gezonde rivaliteit. Elkaar uittesten c.q. uithoren hoort daar zeker bij. Juist daarom leggen we ontwikkelingen dagelijks onder een kritisch vergrootglas, en nemen we graag intern een stelling in. Uit deze discussies volgen namelijk geregeld nieuwe inzichten. Zo houden we elkaar scherp in ons werk."
-
Internationale contentmarketing: interessante cases en veel tips
Nu contentmarketing gemeengoed is bij Nederlandse marketeers (je schrijft het zelfs aan elkaar tegenwoordig), merk ik dat steeds meer content de grens over gaat. Nederland zat al in de kopgroep met digitalisering en transparantie, dankzij corona hebben andere landen de achterstand snel ingehaald. Bovendien hebben we onze transparante cultuur mee: in welk land kun je gewoon bij de mensen binnenkijken als je door de straat loopt?
-
Google Keen: nieuwe must-have kanaal voor marketeers?
Google heeft een nieuw platform gelanceerd die nog best onbekend is: Google Keen. Een platform waar je interesses met elkaar kan delen via een ‘keen’. Op deze manier wordt een community rondom een onderwerp opgebouwd. Het belooft veel goeds: een nieuw communicatiekanaal, delen van content en inzicht verkrijgen in je doelgroep. Allemaal redenen om als marketeer een kijkje te nemen in Google Keen.
-
Lead Gen Forms, de beste manier om leads te werven
Het vinden van nieuwe leads en klanten is één van de grootste uitdagingen voor B2B-organisaties. Vergeet outbound bellen, vergeet netwerkborrels en advertenties in nieuwsbladen. Zet in op Lead Gen Forms en krijg dagelijks nieuwe leads. Gemiddeld leveren Lead Gen Forms zes keer meer leads op. We hebben zelfs cases waarbij de cost per lead zestien keer lager lag.
-
Waarom de C-suite zich juíst nu met social media moet bemoeien
Het zijn drukke tijden voor de C-suite. Een pandemie die de wereld lamlegt. Een regelrechte ramp voor onze bloeiende economie. Werknemers die bij bosjes uitvallen na maanden thuiswerken combineren met thuisonderwijs. Kantoren die aan allerlei nieuwe veiligheidseisen moeten voldoen. Subsidieaanvragen. Ontslagen. Een mogelijke tweede golf. Alsof deze tijd niet al uitdagend genoeg is adviseer ik C-level executives zich ook nog eens bezig te houden met wat er op social media gebeurt. Ik hoor je denken… ‘Ben je wel helemaal lekker?!’. Maar toch pleit ik voor meer bemoeienis. Of op z’n minst betrokkenheid. Laat me je aan de hand van drie voorbeelden uitleggen waarom.
-
Waarom ik vertrek bij Marketingfacts
De coronacrisis komt soms dichterbij dan je zou willen: ik vertrek als hoofdredacteur bij Marketingfacts. Niet omdat ik dat graag wil, maar omdat Marketingfacts last heeft van covid-19. Vanwege bedrijfseconomische redenen wordt het redactieteam ingekrompen. Per 1 september ben ik uit dienst, maar ik heb mijn praktijk als freelance tekstschrijver nieuw leven ingeblazen. Het goede nieuws: er is volop werk!
-
‘Al onze content moet bijdragen aan verduurzaming’
Bij sommige merken zit duurzaamheid in het DNA. Wat drijft deze betekenisvolle bedrijven? Hoe vertalen zij hun purpose naar marketingactiviteiten? En met wat voor content en communicatie brengen ze hun missie naar buiten? In deze eerste aflevering van de serie ‘Betekenisvolle Business’: Bram Adema van CFP Green Buildings.