-
Tien tips voor coronacampagnes gericht op jongeren
Hoewel jongeren weer naar school en sport mogen, blijven de coronavirusrichtlijnen ook voor hen van groot belang. Ze lijken weliswaar minder vatbaar voor het coronavirus, maar kunnen wel anderen besmetten. Maar hoe overtuig je tieners van nut en noodzaak van de beleidsmaatregelen en hoe bevorder je het gedrag dat de besmettingscurve zou moeten afvlakken?
-
Generatie Z bereiken? Zet offline marketing in
Een merk dat staat voor zijn merkwaarden kan generatie Z aan zich binden. Niet alleen door de inzet van online marketing, maar door ‘traditionele’ marketing. Bijvoorbeeld door je merkbelofte terug te laten keren in de materialen die je gebruikt.
-
Ok boomer: tekenen van een nieuwe tijd
Wie een beetje thuis is op internet heeft al meerdere malen de term 'Ok boomer' voorbij zien komen. De kreet staat synoniem voor het simpelweg negeren van de oudere generatie: de jongeren zijn aan de beurt. Online vindt er een heuse generatieoorlog plaats. Generatie Z gaat voor een gewetensvol kapitalisme, waarbij zingeving de boventoon voert. En als purpose het toegangsbiljet wordt tot de economie van de eenentwintigste eeuw, dan moet dit in de strategie van organisaties worden opgenomen.
-
De week van Koot: Surface Earbuds en Generation Alpha
Jammer dat Trump of Johnson niet mochten deelnemen aan de verkiezing voor de Televizierring, want die doen echt niet onder voor Chateau Meiland. Naast dit onbelangrijke shownieuws was er deze week ineens Extinction Rebellion. Met de snelheid van Eliud Kipchoge staan zij op in de strijd tegen het klimaat. Om met het motto van Kipchoge te spreken: #nohumanislimited. Voor al het overige nieuws is hier de wekelijkse marketing-update.
-
Fuck millennials!
Niet dat ik iets heb tegen iedereen die tussen 1980 en 2000 is geboren, maar wel tegen de zelfbenoemde trendwatchers die willekeurig etiketten plakken op een 'generatie', daar vervolgens onbewezen eigenschappen aan toekennen om die vervolgens op congressen in Powerpoint-presentaties met veel stockfoto’s uit te venten. Bovendien vergeet ik steeds over wie het nou precies gaat. Millennials? Generatie X? Al sla je me dood. Is het zinvol om onderscheid te maken tussen generaties of 'leeftijdscohorten', zoals ik het ooit geleerd heb?
-
Generatie Z bestaat niet. X en Y trouwens ook niet
Stop met het segmenteren op zinloze generatiekenmerken. We worden allemaal gedreven door fear, greed en herd, diepliggende onderbewuste emoties die we zelf nooit kunnen benoemen. Hierop inzetten werkt beter: zo segmenteer je op iemands gedragsintentie in plaats van op zijn vermeende karakter. En daar gaat het toch om in marketing: het beïnvloeden van gedrag.
-
Millennials zonder Instagram bestaan ook
Hoe bereik je de nieuwe generaties consumenten? Er is bijna geen groter vraagstuk denkbaar voor de hedendaagse marketeer, zeker nu jongeren traditionele reclame en media massaal de rug toe keren. Marketing moet anders, maar hoe? Online Tuesday pakte de handschoen op en analyseerde de generaties X, Y en Z.
-
Online Tuesday verhuist en verkent nieuwe generaties
Online Tuesday vernieuwt en verhuist! Na jarenlang De Nieuwe Liefde slaat onze maandelijkse dosis digitale marketing op locatie vanaf deze maand zijn vleugels uit. De eerste editie van het nieuwe seizoen vindt op 11 september plaats in het IBM Building, direct naast startup-walhalla B.Amsterdam. Bij vernieuwing hoort ook een kijk in de toekomst. Dat doet Online Tuesday door in te zoomen op de nieuwe generaties: ‘How to reach generation X, Y, Z and beyond!’
-
Generation Z: de ongrijpbare generatie
The elusive Generation Z. In 2020 bestaat veertig procent van de grootste wereldmarkten uit deze jongeren. Naast hun eigen (groeiende) koopkracht hebben ze invloed op hun ouders’ uitgaven. Zo vormt deze jonge generatie nu al een belangrijke groep voor adverteerders en marketeers. Maar wie is Gen Z nou exact en hoe bereik je deze groep?
-
Jan Riemens (Zoomin.TV): “Van adverteren moeten we het niet hebben, van adverteerders wel”
Jan Riemens denkt het zeker te weten: advertenties gaan verdwijnen. De ceo van Zoomin.tv, die twee jaar geleden de meerderheid van zijn bedrijf verkocht aan het Zweedse MTG, zoekt dus hard naar nieuwe manieren om het advertentiegeld toch binnen te halen. Zijn meest recente idee: het organiseren van wereldkampioenschappen voor drone-races. “Platte verhalen van grote bedrijven worden niet meer geloofd. Je moet een goed verhaal hebben om geloofd te worden. Dat betekent dat als je nog wat wilt verkopen, je je op een hele andere manier moet presenteren.”
-
Generatie Einstein: slim, sterk en sociaal
Na de Babyboomers, Generatie C, Generatie X, Generatie Z en Generatie Blah! (om er maar eens een paar te noemen), krijgen we nu de Generatie Einstein. Althans, dat is wat Inez Groen en Jeroen Boschma, beiden van het bureau voor jongerencommunicatie Keesie, beweren in het boek ‘Generatie Einstein’ dat vanaf morgen (woensdag) in de winkels ligt.