Afgelopen week ontstond een heftige social media rel naar aanleiding van de nieuwe American Eagle campagne met Euphoria actrice Sydney Sweeney. Tegenstanders beschuldigen het kledingmerk van flirten met een omstreden gentheorie. Voorstanders complimenteren het merk juist voor opstaan tegen de alomtegenwoordige ‘woketerreur’. Hoe zit het precies? En wat kunnen merken hiervan leren?
Merken die buitengewoon presteren blijken de tijdgeest te vangen en veel te investeren in verkenningen van de toekomst. We brengen in deze rubriek een aantal van de meer fundamentele trends in kaart, waarvan de kans klein is dat het een hype blijkt.
Voor het op 22 juli 2025 gepubliceerde Global Consumer Trends-rapport heeft Warc onderzocht welke trends de aankoopbeslissingen van consumenten in de komende twaalf maanden zullen beïnvloeden, over merken en categorieën heen.
Merken die buitengewoon presteren blijken de tijdgeest te vangen en veel te investeren in verkenningen van de toekomst. We brengen in deze rubriek een aantal van de meer fundamentele trends in kaart, waarvan de kans klein is dat het een hype blijkt.
Reddit streeft ernaar een ‘alternatief voor sociale media’ te zijn.
Adverteren bij streamingdiensten als Videoland of Disney+ wordt steeds populairder. Ook internationaal zien we dat steeds meer grote streamers adverteerders een plek geven op hun platform door het aanbieden van een abonnement met advertenties waarvoor de consument dan minder betaalt. Dit noemen we SAVOD (Subscription Advertising Video On Demand). Videoland is hier al in 2020 mee gestart en sinds 2024 bieden ook Disney+, SkyShowtime en HBO Max in Nederland een SAVOD-optie aan.
Wat moet je nou echt gezien hebben aan cases om je strategische denkspier weer te voeden met verse inzichten? Ik zet 7 boeiende winnaars voor je op een rij.
Een serie over ontwerp, visie en het toeval dat alles in gang zet. We delen het hoe en waarom van projecten. In tekst: beknopt. In beeld: uitbundig.
De samenwerking tussen Volvo, Het Perfecte Plaatje, ITV Studios Netherlands en Ad Alliance laat zien dat de impact branded content nog veel verder reikt dan zichtbaarheid en het vergroten van merkbekendheid.
Er zijn van die rapporten waarvan je weet dat ze een klassiek naslagwerk worden. Dit is er zo eentje: The Multiplier Effect. Hamvraag: hoe laat je merk en performance beter samenwerken? En hoe voorkom je silodenken, versnippering en gemiste kansen?
AI wordt vaak neergezet als killer van creativiteit. Daardoor gaan merken nog meer op elkaar lijken. Maar er is een andere kant. AI kan jouw merk net zo goed redden. Bijvoorbeeld door gaten in je vergiet te dichten.