Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

De mythe van 2024: AI is 90% marketing, 10% werkelijkheid

Kunstmatige intelligentie, is als een schitterende belofte aan de horizon: we zien het, we dromen erover, maar we kunnen er vaak nog niet bij. Het lijkt wel dat AI alles zal veranderen, maar wie goed kijkt, merkt dat de beloften vaak groter zijn dan de resultaten.

Hoe je volgend jaar een Grand Prix Content Marketing award wint

Het is elk jaar weer een daverend feestje, ter ere van een mooi vakgebied: de Grand Prix Content Marketing. Ook dit jaar werden er 35 awards en bekroningen uitgereikt. Maar hoe win je een award in de categorie B2C of campagne, een bekroning op het gebied van social media of inzet PR?

Werken met AI roept ethische dilemma’s op

Diverse bedrijfjes proberen met generatieve AI de doden tot ’leven’ te wekken in de vorm van een chatbot, een avatar of hologram. Terwijl ze er zelf van overtuigd zijn iets goed te doen, krijgen ze steeds meer te maken met ethische dilemma’s. Hoe het werken met AI zeker geen business as usual is.

Hans Molenaar: ‘AI is een gamechanger van ongekende proporties’

Interview over een nieuw jaargang héle goeie marketingboeken: ‘De diversiteit aan inzendingen was enorm. Gelukkig zien we aandacht voor belangrijke thema’s als klantretentie, AI en duurzaamheid.’

De toekomst van authenticatie: lost AI het wachtwoordprobleem op?

Wachtwoorden zijn al jarenlang een hoofdpijndossier in de wereld van digitale beveiliging. Ondanks hulpmiddelen zoals wachtwoordmanagers en tweefactorauthenticatie (2FA) blijven traditionele wachtwoorden een zwakke schakel.

Lego: steen voor steen een succesvolle innovator

Lang geleden innoveerde Lego namelijk nauwelijks en bleef het merk hangen in de aloude en voorspelbare Lego-blokjes. Bijna ging in 2004 het merk kopje onder, maar maakte toen de slag naar frequent innoveren en is daar al tijden bijzonder succesvol mee.

Werknemers benutten AI, maar vaak zonder zich ervan bewust te zijn

Er blijkt een kloof in AI-bewustzijn aanwezig te zijn: terwijl medewerkers de voordelen ervaren, realiseren velen zich niet dat AI het werk efficiënter maakt. Vooral in ons eigen land is er potentieel voor bedrijven om het begrip van AI te verdiepen.

Hybrid AI: veelbelovend, maar met grenzen voor marketingtoepassingen

Hoewel het als een ideale oplossing klinkt, roept Hybrid AI ook vragen op over de praktische toepasbaarheid ervan in de marketingwereld. Het belooft namelijk veel, maar de implementatie ervan in specifieke marketingtoepassingen is niet zonder uitdagingen.

De marketing van marketing is kapot

We lopen in het vak allemaal te klagen dat de marketing van marketing kapot is. Marketing bungelt steevast onderaan het lijstje minst betrouwbare beroepen en marketeers geven zelf ook geregeld aan een bullshitbaan te hebben.

Is de NS de weg kwijt?

De afgelopen jaren voegde de NS steeds meer functies toe aan zijn treinplanner. Inmiddels is de app uitgegroeid tot een reisplanner waarmee je ook bus, tram en deelscooters kunt plannen. Handig maar ook ingewikkelder. Is de NS de weg kwijt? Een analyse van de typische dilemma’s van een innovatiestrategie.

De marketeer als perfecte strateeg

Marketeers moeten de ambassadeurs van creativiteit zijn binnen de organisatie. Zeker in een tijd waarin AI steeds belangrijker wordt en steeds meer organisaties AI inzetten als creatief hulpmiddel.

CMO’s omarmen GenAI, maar hebben gebrek aan diepgaande kennis

Ongeveer drie kwart van de marketeers maakt al gebruik van GenAI in hun dagelijkse werkzaamheden, maar de technologie wordt vaak ingezet voor eenvoudige taken zoals het schrijven en bewerken van content. Het volledige potentieel van GenAI blijft daardoor onbenut.