Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Innovatie

gerelateerde topics

  • technologie
  • startups
  • tech
  • digitale transformatie
  • big data

innovatie experts

  • Leonieke Daalder
    Aantal blogs: 18
  • Ronnie Overgoor
    Aantal blogs: 9
  • Sander Duivestein
    Aantal blogs: 8

vacatures

  • Medior Communicatiemedewerker

    Medior Communicatiemedewerker

  • Marketing and Communication Advisor

    Marketing and Communication Advisor

  • Ervaren Marketeer

    Ervaren Marketeer

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • Waarom de C-suite zich juíst nu met social media moet bemoeien

    Waarom de C-suite zich juíst nu met social media moet bemoeien

    Het zijn drukke tijden voor de C-suite. Een pandemie die de wereld lamlegt. Een regelrechte ramp voor onze bloeiende economie. Werknemers die bij bosjes uitvallen na maanden thuiswerken combineren met thuisonderwijs. Kantoren die aan allerlei nieuwe veiligheidseisen moeten voldoen. Subsidieaanvragen. Ontslagen. Een mogelijke tweede golf. Alsof deze tijd niet al uitdagend genoeg is adviseer ik C-level executives zich ook nog eens bezig te houden met wat er op social media gebeurt. Ik hoor je denken… ‘Ben je wel helemaal lekker?!’. Maar toch pleit ik voor meer bemoeienis. Of op z’n minst betrokkenheid. Laat me je aan de hand van drie voorbeelden uitleggen waarom.

    Lees verder »
    • Anneli Rispens (So Me Mc )
    • 2 september 2020
    • Social media Direct marketing Innovatie Loopbaan
      • 10226
      • 2
  • Waarom mislukt business development zo vaak?

    Waarom mislukt business development zo vaak?

    Van alle new business-projecten mislukt maar liefst 98 procent. Dit komt vooral doordat marketeers, entrepreneurs en andere business developers een te rooskleurig beeld (wauw) hebben van de realiteit (oeps). Uit ons onderzoek blijken zes wauw/oeps-conflicten en manieren om ze te vermijden.

    Lees verder »
    • Gerard-Pieter (IncOrange.io)
    • 7 juli 2020
    • Innovatie Strategie
      • 9374
      • 0
  • Hoe digital marketing is veranderd in tien jaar tijd

    Hoe digital marketing is veranderd in tien jaar tijd

    Digitalisering is belangrijker dan ooit, zeker in het nieuwe normaal. Tegelijk blijft het digitale domein een doolhof van ondoorzichtige dienstverlening. Digital marketing is in tien jaar tijd volwassen geworden, zo viel deze week te horen tijdens de honderdste editie van Online Tuesday, maar de zoektocht naar aandacht, rendement en zakelijk succes duurt voort. Intussen blijven we China onderschatten.

    Lees verder »
    • Jeroen Mirck (Mirck Media)
    • 10 juni 2020
    • E-business Innovatie
      • 34818
      • 0
  • Boekrecensie: De intelligente datagedreven organisatie

    Boekrecensie: De intelligente datagedreven organisatie

    Data krijgt een steeds grotere rol in organisaties en processen. Daar speelt auteur Daan van Beek goed op in. Na ruim 420 pagina’s ben je op de hoogte van de bouwstenen om van jouw organisatie een intelligente datagedreven organisatie te maken.

    Lees verder »
    • NIMA Register Marketeers (NIMA)
    • 29 mei 2020
    • Data analytics Innovatie
      • 6678
      • 0
  • Vijf redenen waarom jij ook een digitaal platform nodig hebt

    Vijf redenen waarom jij ook een digitaal platform nodig hebt

    Bol.com, Airbnb, Uber, Spotify, Picnic en natuurlijk Marketingfacts: allemaal bekende platformen die de afgelopen jaren ongekend groot en succesvol zijn geworden. Maar wist je dat elke organisatie voordeel kan halen uit een eigen digitaal platform? Of je nu een dienst aan wilt bieden aan je medewerkers of klanten, binnen het MKB of een grote maatschappelijke organisatie. Ik geef je vijf redenen waarom jij ook een digitaal platform nodig hebt. Niet alleen als het goed gaat, maar ook in tijden van crisis en de 1,5-metermaatschappij.

    Lees verder »
    • Ralf van der Zanden (Everdune)
    • 22 mei 2020
    • Strategie
      • 10424
      • 0
  • Hans Stegeman (Triodos) over hoe technologie onze economie stimuleert

    Hans Stegeman (Triodos) over hoe technologie onze economie stimuleert

    In de huidige crisis wordt het schrijnend duidelijk dat onze economie afhankelijk is van een breed scala aan factoren. Onder andere de drijvende kracht van data en de mogelijkheden van AI maken het speelveld voor economen lastig. Zijn er manieren om deze factoren beter in kaart te brengen? Digital Waves spreekt er over met Hans Stegeman van Triodos Investment Management.

    Lees verder »
    • Anisha Sivakumaran (Digital Waves)
    • 10 mei 2020
    • E-business Innovatie
      • 28722
      • 0
  • Primeur op Pinterest: met AR lippenstift uitproberen

    Primeur op Pinterest: met AR lippenstift uitproberen

    Beauty is één van de meest gezochte en gepinde rubriek op Pinterest. Met de nieuwe augmented reality-functie wil het inspiratieplatform zijn gebruikers helpen bij hun aankoop. 

    Lees verder »
    • Alice Kaal (Adwise - your digital brain)
    • 12 februari 2020
    • Advertising Innovatie
      • 6968
      • 0
  • Weg met de grenzen tussen kanalen

    Weg met de grenzen tussen kanalen

    Met de komst van nieuwe technologieën, zijn we (on)bewust steeds meer nieuwe kanalen gaan gebruiken. De nieuwe kanalen brengen voor de consument veel gemak met zich mee. Via Google Home weet je het weer van morgen, via een influencer op Instagram koop je dat leuke jurkje en door de integratie van augmented reality is het mogelijk om je auto virtueel vorm te geven. Voor bedrijven brengen de nieuwe kanalen mogelijkheden met zich mee, maar zeker ook uitdagingen. Aan bedrijven de taak om op de juiste manier in te spelen op de nieuwe kanalen.

    Lees verder »
    • Sjoerd Bouman (MARUG Conference)
    • 8 februari 2020
    • Strategie
      • 7008
      • 0
  • Mobiele stroomleverancier heeft baat bij stikstofcrisis

    Mobiele stroomleverancier heeft baat bij stikstofcrisis

    Op festivals en bouwplaatsen (vaak tijdelijke locaties) vinden activiteiten plaats die veel energie vragen. Die energie wordt tot nu toe meestal geleverd door dieselaggregaten. Dat betekent vervuiling en gebrom. Greener levert sinds 2018 mobiele batterijsystemen in de vorm van containers van 2,4 x 3,10 meter als duurzaam alternatief voor dieselaggregaten. Daarmee kan een deel van het energieverbruik mee worden opgevangen.

    Lees verder »
    • Leonieke Daalder (Fast Moving Targets)
    • 3 februari 2020
    • Innovatie
      • 4308
      • 0
  • Auping: “Marketing is meer dan een love brand zijn”

    Auping: “Marketing is meer dan een love brand zijn”

    Beddenfabrikant Auping gooide in 2018 het campagneroer drastisch om en introduceerde de slogan 'Met Liefde'. Het doel: een 'love brand' worden. Dat lukt. Toch is het slechts één laag van de marketingaanpak. Marketingmanager Ine Stultjens onthult hoe Auping zichzelf op verschillende fronten ontwikkelt en zo bijdraagt aan een wereld waarin mensen zich beter voelen.

    Lees verder »
    • Paula Vos (Paula Vos Communicatie)
    • 20 januari 2020
    • Strategie Brand management
      • 7322
      • 0
  • De zwanenzang van een MVP

    De zwanenzang van een MVP

    Resultaten vielen tegen. Er werd door de stakeholders vergaderd of doorzetten van de Minimum Viable Product wel zin had. Falen hoort bij innovatie, sprak iemand die er verstand van had en dat was het dan. Dit is de zwanenzang van een MVP.

    Lees verder »
    • Willem van Harrewijen (The USP Company)
    • 16 december 2019
    • Brand design
      • 5946
      • 0
  • Anna van Nunen (Innofest): “Festivals zijn onze testplek”

    Anna van Nunen (Innofest): “Festivals zijn onze testplek”

    Nederland telt zevenhonderd jaarlijkse festivals. Dat zijn allemaal een soort tijdelijke minimaatschappijtjes: de perfecte plek om innovaties te testen, of het nu gaat om de verwerking van afval, een nieuw soort riool of een baanbrekend publieksproduct. Innofest heeft die mogelijkheid aangegrepen: een innovatie-stimuleringsprogramma voor, vooral, startups. "Wij prediken dat startups veel moeten testen in een vroege fase van innovatie, omdat dat uiteindelijk hun kans van slagen verbetert", aldus founder en scheidend directeur Anna van Nunen. Festivals zijn de testplek.

    Lees verder »
    • Leonieke Daalder (Fast Moving Targets)
    • 25 november 2019
    • Innovatie
      • 3926
      • 0
  • Vijf redenen waarom je alle marketingtrends voor 2020 het best kunt negeren

    Vijf redenen waarom je alle marketingtrends voor 2020 het best kunt negeren

    Virtuele influencers. Voice search. Hypertargeting. Chatbots. TikTok. Je zou wel gek zijn als je deze marketingtrends voor 2020 over het hoofd zou zien. Althans, als je het vooral belangrijk vindt om mee te praten over de laatste trends – wat, zo lijkt het, een populaire aangelegenheid is in marketingland, getuige het aantal voorspellingen dat rond deze tijd van het jaar wordt verkondigd. Maar doe je er werkelijk verstandig aan om veel aandacht aan deze jaarlijkse trendoverzichten te besteden? Ik denk van niet. Sterker nog: ik denk dat ze je vaak eerder op het verkeerde spoor zetten. En wel om de volgende vijf redenen.

    Lees verder »
    • Tristan Lavender (Philips)
    • 25 november 2019
    • E-business Contentmarketing Innovatie
      • 22388
      • 15
  • Internet of Things: zo staat het ervoor

    Internet of Things: zo staat het ervoor

    Uit diverse onderzoeken en persoonlijke gesprekken, kunnen we concluderen dat het Internet of Things als onderwerp in Nederland eindelijk een 'hot' status heeft bereikt. Je zou kunnen zeggen dat we op de drempel staan van een nieuwe explosie van technologie-startups en nieuwe ondernemingen en proposities. Maar hoewel er voorbeelden genoeg zijn van succesvolle commerciële IoT-implementaties, worden nog te veel projecten na een Proof of Concept-fase gestopt. IoT blijkt dan toch complexer dan aanvankelijk gedacht.

    Lees verder »
    • Boban Vukicevic (Digitalecommissaris.com)
    • 19 november 2019
    • E-business Innovatie
      • 9342
      • 2
  • Hospitality en het dilemma van technologie

    Hospitality en het dilemma van technologie

    Hospitality met een vleugje technologie: dé twee zaken die binnen de hotellerie lijnrecht tegenover elkaar lijken te staan. "We werken met ménsen. Het gaat om contact, om gevoel!", riep Erik-Jan Ginjaar eerder nog gepikeerd. Door zijn ontmoeting met Michiel – de medewerker van 'bits & bites' die dankzij AI in staat is om nagenoeg het volledige reserveringsproces uit te voeren – is de algemeen directeur van Postillion Hotels 180 graden gedraaid in zijn overtuiging. "We sprongen het diepe in en startten met iets waarvan we dachten het niet mogelijk was."

    Lees verder »
    • CustomerFirst
    • 22 oktober 2019
    • Customer experience Innovatie
      • 5200
      • 0
  • ouder »

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you