Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

Moeten marketeers ‘iets met Snapchat’ in 2025?

Snapchat staat opnieuw op de radar van adverteerders. Waar het platform lang werd weggezet als ‘leuk voor jongeren’, krijgt het in 2025 een herwaardering binnen mediaplannen, vooral in sectoren als FMCG, beauty, fashion en food. Maar wat maakt Snapchat wezenlijk anders dan TikTok of Instagram? En voor welke merken is adverteren op Snapchat daadwerkelijk relevant?

Vergeet wat mensen zeggen. Kijk naar wat hun brein doet.

Waarom kiezen mensen wat ze kiezen? En vooral: hoe kun je dat als marketeer beter begrijpen én beïnvloeden? Op 30 oktober organiseert Vladimir den Baars – voorzitter van NIMA Brein & Gedrag en senior consultant bij Neurensics – samen met zijn bestuur het event Inside the Brain. Een middag voor marketeers die verder willen kijken dan clicks, conversie en clichés.

Een ATL-campagne die verrast en inspireert? 3 lessen uit de praktijk

Een ATL-campagne opzetten is spannend, je doet het immers om op te kunnen vallen en je wilt dat dit zeker slaagt. Als marketeer weet je hoe waardevol het kan zijn voor je merkbereik, maar je kan er zoveel kanten mee op. Kies je voor impact of voor bereik? Ga je voor video, print of buitenreclame of alles tegelijk? En als je die strategie dan eindelijk scherp hebt, hoe krijg je dan iedereen intern mee in je verhaal?

Toch een magazine toevoegen aan je contentstrategie? Deze twee experts overtuigen je graag

Een podcast over magazines. Hoe ‘slow content’ wil je het hebben? Daphne Hoogenboom (KLM) en Viona Nieuwenhuis (Sabel Communicatie) overtuigen jou van de waarde van een goed magazine. Want: echte, onverdeelde aandacht.

Hoe Clipper kleur bracht in het theeschap en harten won

Van Britse roots naar duurzame doorbraak in Nederland: Clipper groeit hard dankzij slimme activatie, uitgesproken positionering én een flinke dosis humor.

Lessen in leiderschap: 5 Nederlandse CEO’s op LinkedIn die het verschil maken

Of je nou ondernemer, leidinggevende of professional bent: LinkedIn is dé plek om zichtbaar te zijn, een netwerk op te bouwen en invloed uit te oefenen. CEO’s snappen dat steeds beter. In dit artikel ontdek je wat 5 Nederlandse CEO’s doen op LinkedIn én wat jij daar van kunt leren. Geen wolligheid, wel praktische voorbeelden met nuttige takeways.

Geen tijd om te lezen? SWOCC brengt wetenschap naar je oren

Laat je hersens kraken terwijl je wandelt, sport of gewoon even geen zin hebt in een scherm: SWOCC Selectie is er nu ook als podcast. Handig als je als merkprofessional wil bijblijven in het vak, maar niet altijd zin of tijd hebben om vakliteratuur door te spitten.

Marketing als motor, niet als sausje: Basic-Fit, Consumentenbond en Jean Bâton winnen NIMA Marketing Awards 2025

Tijdens de zonovergoten editie van NIMA Marketing Day 2025, gehouden in de industriële setting van DeFabrique in Utrecht, zijn gisteren de NIMA Marketing Company of the Year Awards uitgereikt. Basic-Fit, de Consumentenbond en Jean Bâton zijn gekroond tot de beste marketingbedrijven van Nederland. Niet omdat ze een opvallende campagne lanceerden, maar omdat ze marketing fundamenteel inzetten als motor van hun hele organisatie.

Nima Marketing Day 2025: een vooruitblik

Wat krijg je als je meer dan 70 bevlogen sprekers, 10 bomvolle zalen en honderden nieuwsgierige marketeers samenbrengt in een oude fabriekshal in Utrecht? Juist. De negende editie van Nima Marketing Day: een feest van ideeën, inzichten en inspiratie, zonder franje. Hier geen verkooppraatjes of voorspelbare keynotes, maar eerlijke verhalen over falen, groeien en alles daartussenin.

Wat willen jongvolwassenen écht zien over voeding op sociale media? 5 tips om hen te bereiken

Met de 500+ miljoen Instagram posts met #food of #recipe en het steeds groeiend aantal food influencers is voeding niet meer weg te denken uit ons dagelijks mediagebruik. Vooral jongvolwassenen tussen 18-25 worden overspoeld met impactvolle mediaberichten over voeding. Maar hoe navigeren zij deze stortvloed aan berichten: waar zijn ze naar op zoek en komen hun verwachtingen wel overeen met wat er op hun scherm verschijnt?

Volvo’s Branded content campagne met Het Perfecte Plaatje leidt tot verdubbeling in online zoekopdrachten

De samenwerking tussen Volvo, Het Perfecte Plaatje, ITV Studios Netherlands en Ad Alliance laat zien dat de impact branded content nog veel verder reikt dan zichtbaarheid en het vergroten van merkbekendheid.

Van B2B naar B2C: Hoe Avery Dennison met influencermarketing de consument weet te raken

De naam Avery Dennison zegt je misschien niet veel. Maar de kans is groot dat je ongemerkt iedere dag meerdere producten van het bedrijf aanraakt. Van het etiket op je shampoo tot de sticker op je kipfilet of de bestickering op een auto. De materialen achter deze labels komen vaak van Avery Dennison. In deze aflevering van ZIGT op Groei spreken we met Ralph Olthoff, Business Development Director Graphics, over een opvallende strategische zet in de B2B-wereld: de inzet van influencermarketing.