42% van de Nederlandse consumenten verwacht dat personalisatie ervoor zal zorgen dat de juiste producten en diensten naar hen komen, in plaats van andersom.
LinkedIn heeft het "2024 Global Marketing Jobs Outlook Report" gelanceerd, een onderzoeksrapport dat inzicht biedt in de veranderende arbeidsmarkt voor marketeers wereldwijd.
Wat als de resultaten van je A/B-testen niet kloppen? Wat als beslissingen worden genomen op basis van data die niet betrouwbaar blijken te zijn?
Onderzoek laat zien dat medewerkers met sterke vriendschappelijke relaties op het werk zich meer gedragen als merkambassadeur dan mensen zonder vrienden op het werk. Als je intern collegialiteit of zelfs vriendschap dus stimuleert, dan verbetert dat het welzijn, wat zich terugbetaalt in oprecht en authentiek ambassadeurschap.
Black Friday is inmiddels net zo ingeburgerd in Nederland als pepernoten in deze tijd van het jaar. Consumenten worden overspoeld met aanbiedingen en reclames op tv, via mail, op social media en met schreeuwende teksten op de winkelruiten. Wat blijkt? Voor consumenten, vooral jongere generaties, roept deze week FOMO – Fear of Missing Out – op.
De mediaconsumptie verandert in een razend tempo, maar één ding blijft onveranderd: video blijft een krachtig medium. Met de opkomst van streamingdiensten en de blijvende populariteit van traditionele televisie, wordt de combinatie van TV en streaming (SAVOD) steeds belangrijker voor adverteerders.
True pricing – het zichtbaar maken van verborgen sociale en milieukosten naast de reguliere verkoopprijs – krijgt steeds meer aandacht als een manier om bewuste consumptie te stimuleren. In een recente pilot op de Business Campus van de Hogeschool van Amsterdam (HvA) werd onderzocht hoe consumenten reageren op dit concept.
Te midden van een toename van mentale gezondheidsproblemen, de opkomst van giftige 'rolmodellen' en veranderende verwachtingen in het gezins- en beroepsleven, worstelen mannen met het herdefiniëren van hun rol. Aldus een recent rapport van Kantar.
Nieuw onderzoek van SWOCC toont aan dat, hoewel volgers virtuele influencers in eerste instantie minder authentiek en betrouwbaar vinden dan menselijke influencers, volgers op de lange termijn een sterke emotionele band kunnen opbouwen met deze digitale persoonlijkheden - zelfs even sterk als die met menselijke influencers.
Met welke influencers kun je als adverteerder het beste samenwerken? Verschilt dit per platform? En welk type influencer is het meest effectief? In de literatuur zijn hierover twee uiteenlopende gedachten.
De ervaringseconomie, waar al zoveel over is geschreven, maakt duidelijk zijn opmars; eén op drie Nederlanders krijgt liever een ervaring dan product cadeau. Dat betekent een mogelijk verdienmodel voor bedrijven.
Met de bevindingen hoopt men de sector concrete inzichten en handvatten te bieden die helpen om DE&I-inspanningen (Diversiteit, Gelijkheid en Inclusie) verder te versterken. Het onderzoek, dat onder begeleiding van een deskundige commissie van DE&I-experts zal worden uitgevoerd, begint eind dit jaar met de voorbereidende fase.