Veelgelezen - Marketingfacts
Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

The power of women in marketing: uitdagingen in de marketingindustrie

De marketingindustrie is dynamisch, steeds in beweging en gedreven door creativiteit, innovatie en strategisch inzicht. Vrouwen spelen hierin een cruciale rol, maar worden vaak geconfronteerd met obstakels die hun groei belemmeren.

Een slimme merkarchitectuur voor digitale merken

De vraag hoe je je merkarchitectuur slim inricht, is belangrijk geworden in de digitale tijd. Er kan meer en er gebeurt meer. Maar wanneer is welke benadering slim? Dat zocht ik uitgebreid voor je uit!

A/B-testen zonder ‘dure’ software? Met deze stappen houd je ruimte in je marketingbudget over 

Er zijn alternatieve manieren om A/B-testen uit te voeren zonder grote investeringen, zodat er meer ruimte in het marketingbudget overblijft. Dit artikel bevat een aantal praktische stappen waarmee je, zonder de kosten van premium tools, kunt blijven experimenteren en waardevolle inzichten kunt verkrijgen. 

Interview: hoe de #ModTheVeg-campagne van Knorr van een saaie snijboon een supercharger maakt

Door in populaire games de gaming en creator community te stimuleren om groente leuker te maken beïnvloedt Knorr samen met The Invaders de perceptie van miljoenen gamers wereldwijd.

Hoe personalisatie de toekomst van consumentenbetrokkenheid vormgeeft

42% van de Nederlandse consumenten verwacht dat personalisatie ervoor zal zorgen dat de juiste producten en diensten naar hen komen, in plaats van andersom.

Van illusie naar innovatie: Hoe NS International de betrouwbaarheid van haar A/B testprogramma radicaal heeft verbeterd

Wat als de resultaten van je A/B-testen niet kloppen? Wat als beslissingen worden genomen op basis van data die niet betrouwbaar blijken te zijn?

Radicaal anders! 10 Marketingregels die je succes in 2025 bepalen

Waar ooit flashy campagnes en harde verkoop de norm waren, draait het in 2025 nog meer om verbinding, authenticiteit en – ja echt – gewoon aardig zijn. Marketing is geen one-night stand na een uit de hand gelopen feestje; het is een langdurige relatie.

6 inzichten over updates rondom je online bestelling: Dit is wat de consument ervan vindt.

Meer dan 60% van de online shoppers geeft aan te veel berichten te ontvangen over hun bestelling. Maar waar ligt de grens? Welke updates voegen waarde toe? En welke zorgen voor onnodige ruis? Voor marketeers en e-commerce professionals ligt hier een gouden kans om hun klantcommunicatie te verbeteren en de klantreis effectiever in te richten.

Bye Bye ‘Experience Economy’. Hello ‘Transformation Economy’.

We staan aan de vooravond van een ‘paradigm shift’. Het speelveld verschuift van Customer Experience naar Customer Transformation: een focus op het verbeteren van welzijn, geluk en gezondheid van klant en medewerker.

Waarom rebranding meestal geen goed idee is

Online is er veel te doen om de rebranding van Jaguar. Het is niet voor het eerst dat een rebranding tot flinke discussies leidt. Terecht, want meestal is het geen goed idee.

Onderzoek UvA naar de kwetsbaarheid van online dataverzameling draait om bewustwording

‘Veel mensen weten dat bedrijven je advertenties laten zien op basis van je geslacht, leeftijd of woonplaats, maar niet iedereen heeft door dat bedrijven ook inspelen op gevoelens van onzekerheid of zelfs slapeloosheid.’

Driekwart van de consumenten zegt AI-content niet te herkennen

Zo’n 70 procent van de Nederlanders vindt dat een bedrijf het duidelijk moet vermelden als ze teksten, video’s of afbeeldingen door AI laten maken. Dat kan wijzen op twee trends die al langer belangrijk zijn: geloofwaardigheid en authenticiteit.