Bedrijven investeren veel tijd en middelen in het onboarden van nieuwe medewerkers. Een goed inwerktraject, duidelijke verwachtingen en een warm welkom zorgen ervoor dat nieuwe collega’s zich snel thuis voelen en productief worden. Maar waarom stopt diezelfde zorg en aandacht vaak bij het moment dat iemand vertrekt? Offboarding is het proces van een medewerker netjes en professioneel laten gaan en is minstens zo belangrijk voor de reputatie, continuïteit en employer branding van een organisatie.
Alcoholvrije en alcoholarme dranken bestaan al decennia, maar waarom zien we ze ineens overal? Van trendy alcoholarme bieren tot verfijnde mocktails, de vraag naar alcoholvrije opties neemt snel toe. Deze verschuiving gebeurde niet van de ene op de andere dag—maar is het resultaat van verschillende factoren die samenkomen om een cultureel kantelpunt te creëren. Wat kunnen we hier van leren?
Stel je eens voor, je start vol energie als Manager Marketing en Communicatie bij een bedrijf. Je hebt ideeën, je wilt impact maken en de strategische richting helpen bepalen. Maar al snel merk je dat collega’s je verbaasd aankijken. Je naam zegt hen weinig, ze weten niet waarom je er bent en wat je rol is. Je staat met je rug tegen de muur, en het lijkt alsof je vanaf nul moet beginnen met je eigen introductie. Dit is het directe gevolg van slechte interne communicatie en een onderschatting van de rol van marketing en communicatie binnen een organisatie.
Eindhoven bewijst keer op keer wat citymarketing voor een regio kan doen.
In Nederland is laaggeletterdheid een probleem dat veel mensen niet zien. We denken dat iedereen na de basisschool goed kan lezen en schrijven, maar dat is niet zo. 1 op de 5 volwassenen in Nederland heeft moeite met lezen, schrijven en digitale vaardigheden.
Een bezoek aan IKEA is geen gewoon winkelbezoek. Het is een uitstapje. Een ervaring. Sommigen noemen het zelfs het ‘Disney World van de meubelzaken’. En net als bij een pretpark, is er in elk detail nagedacht over hoe jij je dag bij IKEA beleeft. Van het moment dat je de auto parkeert tot aan de goedkope hotdog bij de uitgang.
In nieuwsmedia wordt nog dagelijks gerefereerd aan reacties op sociale media. De vraag is: wie hecht er anno 2025 nog waarde aan ongefilterde en polariserende comments, juist als waardevolle context in de vorm van feiten essentieel is? De overschaduwende vraag luidt: welk nut heeft commentaar van ongeverifieerde personen en welke schade hebben berichten van bots op hoe mensen de waarheid percipiëren? Scherper nog: moeten we niet af van het commentaar van Jan en alleman op sociale media?
Brandsafety is een belangrijk begrip binnen de advertentiemarkt, en dat is niet zonder reden. De plek waar jouw merk zichtbaar is, heeft namelijk invloed op de perceptie van jouw merk.
Als B2B marketeer wil je weten hoe je je werk sneller en efficiënter kunt doen. Vooral op contentgebied is het handig om een zetje in de rug te krijgen als het gaat om het genereren van content ideeën. Zeker omdat je bij B2B marketing te maken hebt met een langere buyers journey en hiervoor veel meer hulpmiddelen nodig hebt.
'Als wereldwijde benchmark voor de industrie laat de Warc Media 100 het beste gebruik van media zien en de impact die dit kan hebben op het succes van een campagne.'
Ivo Nijboer, SEO-specialist bij Onder, neemt een deep dive in SEO. In het eerste deel, dat vorige week verscheen, bracht hij de lezer weer up to date op het gebied van SEO.
Zoals veel in marketingland worden je 'datadriven ambities' het ook niet makkelijk gemaakt. Als je niet over de complexiteit valt of over de onderbuikgevoelens van je collega’s, dan is er wel een discussie over privacy, ‘cookieless’ of een IT-backlog die je ambities kunnen afremmen.