Veelgelezen - Marketingfacts
Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

Waarom burn-out onder (marketing)managers een groeiend probleem wordt

Burn-out heeft niet alleen gevolgen voor de managers zelf, maar kan ook een aanzienlijke impact hebben op het (marketing)team en de organisatie als geheel. Uitgeputte (marketing)managers nemen slechtere beslissingen, hun creativiteit kan afnemen en de motivatie van hun team kan verminderen.

YouTube Shorts (new features): hoe korter hoe beter?

De updates betekenen voor marketeers waarschijnlijk dat YouTube Shorts een nog belangrijker platform wordt voor contentdistributie en merkopbouw. Doel? Flexibiliteit in contentcreatie zonder dat het de kern van korte, pakkende video's verliest.

Is de NS de weg kwijt?

De afgelopen jaren voegde de NS steeds meer functies toe aan zijn treinplanner. Inmiddels is de app uitgegroeid tot een reisplanner waarmee je ook bus, tram en deelscooters kunt plannen. Handig maar ook ingewikkelder. Is de NS de weg kwijt? Een analyse van de typische dilemma’s van een innovatiestrategie.

Telegraaf belangrijke nieuwsbron voor directie en C-level

Met een bereik van 45% onder alle zakelijke beslissers in Nederland, voert De Telegraaf de lijst aan bij directieleden (45%) en C-level executives zoals CFO's (63%) en CEO's (50%).

Onder de loep genomen: de nieuw gelanceerde Weekplanner in de Picnic app

Een team van ontwikkelaars heeft meer dan een jaar aan de Weekplanner gewerkt: "moeilijkste aan een goede app ontwikkelen is om deze eenvoudig te houden".

Babyboomers maken de overstap naar digitale content, maar merken blijven achter

Babyboomers omarmen digitale content. Terwijl merken zich fixeren op Gen Z, ondergaat de welvarende babyboomgeneratie een mediaverschuiving.

Van gewoontegedrag naar duurzame keuze: de rol van emotie in marketing

Uit verschillende studies blijkt dat gewoonten de belangrijkste drijfveer zijn voor koopgedrag. Voor marketeers ligt hier een uitdaging én een kans: door campagnes te ontwikkelen die focussen op de emotionele voordelen en de kwaliteit van duurzaam vlees, kunnen zij deze barrières doorbreken.

TikTok versterkt relatie met de marketingsector door toe te treden als kennispartner van DDMA

Als kennispartner van DDMA wil TikTok een actieve rol spelen in het professionaliseren van de sector en bijdragen aan een sterkere marketingindustrie.

Google Penalty? Zo krijg je het én zo voorkom je het!

Door je aan de richtlijnen van Google te houden en technieken zoals keyword stuffing, blackhat SEO en onnatuurlijke linkbuilding te vermijden, kun je problemen voorkomen.

Nederland krijgt hoogste kansspelbelastingtarief van Europa en dat is een groot probleem

Het kabinet-Schoof gaat de kansspelbelasting in Nederland in twee jaar tijd definitief met bijna 25 procent verhogen, naar een tarief van 37,8 procent. Daarmee krijgt Nederland niet alleen het hoogste kansspelbelastingtarief van Europa – we draaien er ook een legale, gezonde sector mee de nek om.

Google Ads komt met nieuwe functies en mogelijkheden voor AI-gestuurde campagnes

Google Ads blijft zich ontwikkelen om bedrijven te helpen hun klanten te bereiken, ongeacht waar ze zich in de klantreis bevinden. Maar er is een groeiende vraag naar meer controle en inzichten in deze technologie.

Wanneer Mixed Media Modelling wel werkt en niet

Mixed Media Modelling (MMM) bestaat al een tijd. Maar de effectmeting is de laatste jaren in opkomst. Digitaal is er meer data om analyses mee te maken en AI is steeds beter in staat om complexe datasets te combineren. Maar hoe goed werkt Mixed Media Modelling?