Veelgelezen - Marketingfacts
Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

Waarom offboarding net zo belangrijk is als onboarding

Bedrijven investeren veel tijd en middelen in het onboarden van nieuwe medewerkers. Een goed inwerktraject, duidelijke verwachtingen en een warm welkom zorgen ervoor dat nieuwe collega’s zich snel thuis voelen en productief worden. Maar waarom stopt diezelfde zorg en aandacht vaak bij het moment dat iemand vertrekt? Offboarding is het proces van een medewerker netjes en professioneel laten gaan en is minstens zo belangrijk voor de reputatie, continuïteit en employer branding van een organisatie.

Het belang van het voorspellen van het kantelpunt:  Waarom alcoholvrije en alcoholarme dranken nu opeens booming zijn

Alcoholvrije en alcoholarme dranken bestaan al decennia, maar waarom zien we ze ineens overal? Van trendy alcoholarme bieren tot verfijnde mocktails, de vraag naar alcoholvrije opties neemt snel toe. Deze verschuiving gebeurde niet van de ene op de andere dag—maar is het resultaat van verschillende factoren die samenkomen om een cultureel kantelpunt te creëren. Wat kunnen we hier van leren? 

Allerbeste Nederlandse citymarketingcase is Eindhoven

Eindhoven bewijst keer op keer wat citymarketing voor een regio kan doen.

De impact van laaggeletterdheid: waarom dit probleem ons allemaal aangaat

In Nederland is laaggeletterdheid een probleem dat veel mensen niet zien. We denken dat iedereen na de basisschool goed kan lezen en schrijven, maar dat is niet zo. 1 op de 5 volwassenen in Nederland heeft moeite met lezen, schrijven en digitale vaardigheden.

Het geheim van IKEA (waarom je altijd met meer naar huis gaat)

Een bezoek aan IKEA is geen gewoon winkelbezoek. Het is een uitstapje. Een ervaring. Sommigen noemen het zelfs het ‘Disney World van de meubelzaken’. En net als bij een pretpark, is er in elk detail nagedacht over hoe jij je dag bij IKEA beleeft. Van het moment dat je de auto parkeert tot aan de goedkope hotdog bij de uitgang.

Moeten we in 2025 na gaan denken over een comment-verbod?

In nieuwsmedia wordt nog dagelijks gerefereerd aan reacties op sociale media. De vraag is: wie hecht er anno 2025 nog waarde aan ongefilterde en polariserende comments, juist als waardevolle context in de vorm van feiten essentieel is? De overschaduwende vraag luidt: welk nut heeft commentaar van ongeverifieerde personen en welke schade hebben berichten van bots op hoe mensen de waarheid percipiëren? Scherper nog: moeten we niet af van het commentaar van Jan en alleman op sociale media?

Waarom brandsafety van een platform cruciaal is bij adverteren met video

Brandsafety is een belangrijk begrip binnen de advertentiemarkt, en dat is niet zonder reden. De plek waar jouw merk zichtbaar is, heeft namelijk invloed op de perceptie van jouw merk.

Welk GPT-model kies je als B2B marketeer?

Als B2B marketeer wil je weten hoe je je werk sneller en efficiënter kunt doen. Vooral op contentgebied is het handig om een zetje in de rug te krijgen als het gaat om het genereren van content ideeën. Zeker omdat je bij B2B marketing te maken hebt met een langere buyers journey en hiervoor veel meer hulpmiddelen nodig hebt.

Warc Media 100: WhatsApp, QR-codes en print doen het goed

'Als wereldwijde benchmark voor de industrie laat de Warc Media 100 het beste gebruik van media zien en de impact die dit kan hebben op het succes van een campagne.'

Kantars Creative Effectiveness Awards 2025: 4 creatieve trends

Coca-Cola, Desperados, broodmerk Freya's en Deliveroo doen het goed in het overzicht van marktonderzoekbureau Kantars van meest creatieve en effectieve advertenties van het jaar.

Alles op rood: wanneer datadriven marketing een kansspel wordt

Zoals veel in marketingland worden je 'datadriven ambities' het ook niet makkelijk gemaakt. Als je niet over de complexiteit valt of over de onderbuikgevoelens van je collega’s, dan is er wel een discussie over privacy, ‘cookieless’ of een IT-backlog die je ambities kunnen afremmen.

Waarom Branding 13.0 ‘Verbinden op Waarden’ wordt (deel 1)

We leven in een hectische tijd. Daar is en wordt al genoeg over geschreven en zullen we in deze paper daarom ook niet verder op ingaan. Wel over de vraag wat de implicaties hiervan zijn voor merkontwikkeling, oftewel branding: Wat betekent dit voor ons vak? Hoe ga je hier als merkgedreven organisatie of merkontwikkelaar nu adequaat mee om? Wat worden de next steps?