Veelgelezen - Marketingfacts
Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

“Iedereen” heeft een hekel aan gokreclames, maar dat betekent niet dat we beter af zijn zonder

Een verbod op gokreclames klinkt goed toch? Maar in de praktijk zou dat desastreus zijn.

Nederlandse E-mail Marketing Benchmark 2024: juli levert meeste kliks op

De nieuwste cijfers over de Nederlandse e-mailactiviteiten zijn vorige week gepubliceerd. In de B2C vallen de e-mailratio’s tegen, maar in de B2B gaat ’t prima. En ook internationaal scoren Nederlandse marketeers uitstekend.

Pieter Pot maakt doorstart na ingrijpende veranderingen

De online verpakkingsvrije supermarkt Pieter Pot heeft een zwaar jaar achter de rug, eindigend in een faillissement. Maar zowel klanten als partners geloven nog wel degelijk in hun concept. Daarom komt er een doorstart: de zaak gaat vanaf half maart weer open.

OBI4wan, Spotler Nederland en Squeezely samen verder als één organisatie

Spotler NL is een een data driven marketing software provider voor de Nederlandse markt.

Google werkt aan functie die klantenservice belt

Google belt en wacht op klantenservice namens de klant.

Hoe schadelijk is social media voor jongeren?

Het gebruik van sociale media groeit. Onder tieners (15 tot 19-jarigen) is het dagelijks gebruik van Instagram inmiddels ingehaald door TikTok. Ook Snapchat heeft vorig jaar weer terrein gewonnen met een stijging in het dagelijks gebruik onder deze doelgroep. Maar welk effect heeft dit vele scrollen op het sociaal welzijn van de jongere generaties?

Socialmediakanalen nemen privacymaatregelen, en hoe!

Social-update: Instagram leesbevestigingsoptie, 30-minuten-TikTok-video’s, merkbescherming Meta, YouTube A/B-test en LinkedIn vergelijkbare doelgroep.

Eerste stap naar consistente vergelijking prestaties retail media gezet

IAB Europe zet met de publicatie van concept-standaard eerste stap naar consistente meting van prestaties retail media.

Onlinebestedingen stijgen enorm, tv-reclamemarkt daalt, dit zijn de cijfers 2023

In 2023 kwamen de bestedingen in de tv-reclamemarkt uit op € 922 miljoen, een daling van 5,6% ten opzichte van 2022. Onlinecijfers rijzen de pan uit.

Populariteit online marktplaatsen stijgt, meer verkoop via socials

Meer verkoop via online marktplaatsen, steeds meer social media bieden marktplaatsen aan.

Direct feedback voor customer experience-strategie

Organisaties die customer experience echt als strategie hebben, weten dat de stem van de klant een permanente inspiratiebron is.