Influencers zijn een normaal onderdeel van de marketingmix geworden. En hun populariteit groeit nog steeds. Maar hoe belangrijk zijn influencers voor merken? Wat is er veranderd? Wat is uiteindelijk het effect? Waar moet je voorzichtig mee zijn?
Op het aankomende Congres Contentmarketing & Webredactie zal Peter Hinssen spreken over de toekomst van contentmarketing, met een focus op personalisatie en de rol van AI.
Waarom voelen zoveel vrouwen de behoefte om hun uiterlijk aan te passen met behulp van botox, fillers of plastische chirurgie? Wie stelt deze schoonheidsnormen vast, en wat maakt dat we ons vaak gedwongen voelen om hieraan te voldoen? Marketing speelt een belangrijke rol in het versterken van deze schoonheidsidealen.
De ervaringseconomie, waar al zoveel over is geschreven, maakt duidelijk zijn opmars; eén op drie Nederlanders krijgt liever een ervaring dan product cadeau. Dat betekent een mogelijk verdienmodel voor bedrijven.
Hoe val je op in een 'saaie' markt? Senior Content Strategist Lonneke vertelt over hoe je creatief blijft, over de samenwerking tussen marketing en sales en hoe je je als organisatie kunt onderscheiden in een concurrerende markt.
Met welke influencers kun je als adverteerder het beste samenwerken? Verschilt dit per platform? En welk type influencer is het meest effectief? In de literatuur zijn hierover twee uiteenlopende gedachten.
Of is SearchGPT net zo overhyped als Voice Search destijds?
Campagne van gemeente Den Bosch 'Kom niet naar Den Bosch' schiet zijn doel voorbij: toeristen en dagjesmensen lijken de slogan serieus te nemen blijkt uit onderzoek.
De marketingkalender voor 2025 is nu beschikbaar om gratis te downloaden!
Iedere marketeer en reclamemaker weet dat consistentie in merkreclame belangrijk is. Toch veranderen veel ondernemingen regelmatig hun campagne. Dat kost ondernemingen miljoenen. Zonder dat zij dit door hebben.
Volgens Japke-d. Bouma zijn termen als "klantreis" vaak lege hulswoorden: concepten die hun glans verliezen door overmatig gebruik en een gebrek aan echte inhoud. Zijn we in de marketing- en communicatiewereld echt te ver doorgeschoten in ons gebruik van deze termen?
We komen er niet meer mee weg om onszelf en wat we doen maar zo ingewikkeld mogelijk te maken en daar onze toegevoegde waarde uit te destilleren.