Een merk is wat doelgroepen vinden dat het is.
Marcel Aalders: "Veel organisaties hebben een soort ‘incassorelatie’ met hun klanten en laten alleen van zich horen als er weer betaald of verlengd moet worden. Marketing zou zich veel meer sterk moeten maken voor de relatie(uit)bouw met bestaande klanten."
Het begrip ´duurzaam´ is tot een hol, overmatig gebruikt begrip verworden. Tijd voor een alternatief! Toekomstbestendigheid in plaats van duurzaam misschien?
In de snel evoluerende marketingwereld staat één vraag centraal: waarom? De purpose. Waarom doet een organisatie wat het doet. En hoe vertaalt zich dit naar waarde voor zowel klanten als de organisatie zelf?
In moeilijke tijden staan er altijd mensen op. Gewone mensen die wakker liggen van de problemen van deze tijd. Ze gooien het roer om en doen er alles aan om de wereld een betere plek te maken. Zo ook Marnix Geus.
Hoe marketing kan bijdragen in het CSRD proces én hoe het de uitkomsten hiervan kan benutten in het marketingbeleid lees je in deze tweede blog van dit tweeluik.
In een uitgebreid tweeluik schetst Bart Bruggenwirth het toenemende belang van de maatschappelijke rol van bedrijven en hoe duurzaam ondernemen en marketing elkaar kunnen versterken.
NIMA Community Internal Branding; HR en Marketing at a Great Place To Work. Dit zijn de gezamenlijke uitdagingen in employer branding en zo pak je die aan.
Wat kunnen we leren van 'Daisugi' om in tijden van verandering de positionering steeds relevant te houden.
Wat is de overeenkomst tussen Leonarda da Vinci, Charlie Chaplin, Kim Kardashian en Gary V?
Een strakke positionering, een gerespecteerd merkerfgoed en de zaken niet al te ingewikkeld maken dus op het gebied van de ‘Double D’s’: distinctiveness en differentiation.