Stijgende verkoop Logitech-camera dankzij video op YouTube?
Telegraaf meldt dat de Amerikaanse verkoop van Logitech-camera’s flink stijgt en dat dit mogelijk het gevolg is van een populaire videoclip die door een 17-jarig meisje op internet is gezet.
Het gaat om een 75 seconden durend clipje dat ‘Breakup’ heet en een week geleden op de videosite YouTube.com is geplaatst. In het filmpje praat de maakster ‘Bowiechick’ over het uitgaan van haar verkering en verandert ze met behulp van digitale effecten voortdurend van uiterlijk. Het clipje was dinsdagochtend al ruim 244.000 keer bekeken.
Logitech lijkt te profiteren van het succes. Vrijdag stonden er twee webcams van het merk bij de 100 meest populaire items, maandag waren dat er vier. De Quickcam Fusion, die bij Amazon voor 85,49 dollar van de hand gaat, stond op vrijdag nog op plaats 95. Na het weekende stond de camera al op de 38e plaats. De Quickcam Pro 5000 kwam maandag binnen op plaats 97 en steeg dezelfde dag nog naar nummer 67.
“Misschien hoeven we nu niet meer te adverteren”, grapte Logitechs communicatiemanager Nacy Morrison tegenover het Amerikaanse CNET News. Volgens de accessoiremaker staat evenwel niet vast dat de stijgende verkoop een direct gevolg is van het populaire filmpje.
Die Duitse marketingcampagne van Logitech (ben even de naam kwijt) schijnt ook erg goed te werken. Volgens mij is dit zelfs een inzending van diezelfde campagne.
Arash, je had het aan de telefoon nog over een case van Sony. heb je toevallig ook nog een link naar die case?
Deze webcam is wel cool. Ik heb er ook een. Wat je dus ook kan doen is je gezicht in een haai veranderen. Als jij lacht, lacht je haai ook. Erg grappig. Nog grappiger wordt het als we straks de achtergrond kunnen veranderen. Daar gaan video call centers van merken veel gebruik van maken.
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!