Einde Live MSN TV nu al in zicht?
Op 3 maart ging Live MSN TV van start. Elke eerste vrijdag van de maand nieuws over succesvolle campagnes en interessante ontwikkelingen op het gebied van online advertising gepresenteerd door Fabienne de Vries en Jeroen Smit.
Gisteren de tweede uitzending met campagnes van Axe, OCW en Robeco. In de maandelijkse special een interview met Peter Vertregt (commercieel directeur SBS Broadcasting, voorheen Heineken) en Tijmen Bos (Media Librium) over narrowcasting en IPTV. In meet the expert de visie van Edward van de Ridder (Noise) over online advertising. Opnieuw leuke en korte video’s over online advertising.
Het is echter nog maar de vraag of Live MSN TV een blijvertje is.
In ReclameWeek meldt Rob Molenaar (sales director MSN) deze week dat voor de eerste uitzending 2000 mensen zijn aangeschreven. Daarvan hebben er 460 (23%) een account geactiveerd en zijn er na de lancering nog 231 gebruikers bijgekomen. Dat is erg weinig als je het mij vraagt en nu weet ik niet wat de exacte kosten zijn die het verantwoordelijke 707BC in rekening heeft gebracht, maar met een dergelijk bereik lijkt me dit een weinig effectieve campagne. En waarom deze week niet een herinneringsemail verstuurd naar de geregistreerde gebruikers om herhalingsbezoek te stimuleren? Ik vraag me af hoeveel van de geregistreerde gebruikers er gisteren zelf aan hebben gedacht dat er een nieuwe uitzending online staat.
Rob Molenaar zegt verder in ReclameWeek dat het gaat om een campagne waarin 3 uitzendingen zijn gepland. Afhankelijk van het resultaat zal Live MSN TV worden gestopt of verder worden uitgerold. En zoals gezegd, bovenstaande cijfers spreken nog niet echt tot de verbeelding als je het mij vraagt. Ben dan ook benieuwd of we Live MSN TV nog zullen terugzien na volgende maand als de derde en laatste uitzending staat gepland.
People are not waiting for more TV….with people shouting at us. I would be interested in something where MSN showed and shared concepts with me. In that case, all the tools described above to build a conversation are vital. Or it will indeed be a three transmission wonder.
Had op mijn weblog ook al kritische geluiden geuit.
Geloof niet in het business model in de huidige aanpak.
Productiekosten zijn te hoog en het rendement voor MSN is te laag.
Als je doel is om als kennisprovider te dienen voor de echte marketeer moet je o.a. ook met actuelere cases komen dan wordt gepresenteerd.Je moet de interactie in een community aan willen gaan zoals bijv. hier wel gebeurd. Alleen met die meerwaarde gaat het project er komen. Nu is het gedoemd te sterven zonder glorie.
@Marco: Dat herinneringsemailtje is inderdaad een gemiste kans. Ik onthoud echt niet dat er elke eerste vrijdag van de maand een nieuwe uitzending live staat.
MSN Live is qua inhoud aan aanpak verleden tijd. Het is een oude concept pakken en het digitaal uitzenden.
Mee eens!
Positioneer Live MSN onder HBO studenten!
Misschien ben ik bevooroordeeld daar ik zelf student ben, maar vind het daardoor juist een interresante inhoud en vorm hebben.
Om de een of andere rede weten maar wijnig studenten van het bestaan af.
Ik heb een idee voor een programma op Live MSN : DE ULTIEME PITCH. Nodig 5 bureaus (ik zeg .bone, qi, lemz, tequila en IN10) uit voor een campagne voor een microsoft product of dienst. Registreer vervolgens de voorbereidingstrajecten en natuurlijk de presentatie van het plan van de 5 bureaus en je hebt echt erg leuke TV. Wedden?
Beste Marco,
Dank voor je reactie op de tweede aflevering van LIVEMSN.TV. Ik ben blij met je positieve reactie op de gepresenteerde cases.
Met de tot vandaag gerealiseerde conversie van 35% via viral en mailing zijn we erg tevreden. Alsook met de positieve reacties die wij krijgen wat op een behoefte in de markt duidt. Dit alles gekoppeld aan de lage ontwikkelings- & uitwerkingskosten voor een concept als deze, zien wij nu in ieder geval geen redenen om met het concept te stoppen.
Overigens is er afgelopen vrijdag en vanochtend wel degelijk een herinneringsemail gestuurd naar de mensen die zijn ingelogd. Wanneer je deze niet hebt gehad mail dan met info@livemsn.tv, want dat zou niet mogen gebeuren.
Overigens, ben jij eigenlijk geen aangewezen expert voor één van onze uitzendingen? 🙂
Met vriendelijke groet,
Rob Molenaar
Kijk, dat is nou wel weer goed nieuws. Er wordt gekeken naar het net voor feedback op de geleverde diensten. Als er dan een dialoog is…
Rob, kun je iets meer toelichten wat de doelstellingen van dit project zijn en of die behaald zijn met de 35% conversie op 2000 personen?
Voor wat betreft de reacties. Ik heb op MF niet enkel positieve reacties gezien maar wel punten van aandacht die tot een beter resultaat kunnen leiden. Gaat MSN hiermee ook wat doen in het vervolg van de campagne?
Ik spreek voor mijzelf maar heb dus ook geen reminder email ontvangen en zal een mail sturen zodat ik kan volgen hoe eea zich nog ontwikkeld.
Goed om te zien dat je de reacties op de weblogs volgt Rob, complimenten!
Net als Mark heb ik me destijds wel geregistreerd maar afgelopen week geen herinneringsemail ontvangen. Wellicht moet je toch eens kijken waar het fout is gegaan. Verder zijn er inderdaad nu en de vorige keer wat suggesties gedaan voor verbetering; ben benieuwd of jullie daar nog wat mee gaan doen.
En ik voel me vereerd om als expert op treden in jullie uitzending; heb dan ook zeker interesse!
Mark, de doelstellingen van dit project zijn vooralsnog behaald. Wij willen per maand een bepaald aantal personen bereiken die terugkomen om de informatie tot zich te nemen.
De punten die als verbetering zijn voorgesteld nemen we zeker ter harte en waar de middelen dat mogelijk laten kunnen we ze ook daadwerkelijk toepassen. Als je geen reminder email hebt ontvangen kun je natuurlijk met je eerder opgegeven email en wachtwoord weer toegang tot de site krijgen.
Via Calanza heb ik net een reminder gehad van de 2de aflevering van LIVEMSN.
Heb deze week inderdaad ook de reminder ontvangen Arash.
Ik ben overigens vanmiddag in Studio 2 in Amsterdam geweest voor de opname van de volgende Live MSN TV. Een kort interview met Jeroen Smit over online advertising. Erg leuk om een keer mee te maken!
Trapte alleen bijna op het hondje van Fabienne de Vries 😉
klinkt alsof er mensen wakker zijn geworden..
@Marco, (met respect voor dit platform) op haar hond trappen is beter dan op haar p*&^ 🙂
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!