Vacaturesite MegaJobs start online tv-zendingen
Vacaturesite MegaJobs lanceert vandaag, in samenwerking met tv-productiebedrijf ASTC, een nieuwe ‘tv-zender’: MegaJobsTV. Met een eerste proefuitzending introduceert dit themakanaal rond werk, loopbaan en opleiding zich bij het Nederlandse publiek.
MegaJobsTV geeft aandacht aan werk- en ontplooiingsmogelijkheden voor de moderne werknemer, van jong tot oud. Aandacht voor uitzendwerk en vast werk in branches en beroepsgroepen, naar regio en scholing, en dit met oog voor de mogelijkheden je hierin door opleiding verder te ontwikkelen. Op de website www.megajobs.tv zijn de proefuitzendingen te volgen, terwijl men verwacht binnenkort ook via de grote kabelmaatschappijen te ontvangen te zijn, en mogelijk vanaf juli per satelliet.
De presentatie is in handen van Valérie van Unen (o.a. AT5, Novum, etc.), terwijl gedurende de uitzendingen de kijkers doorlopend geïnformeerd worden over nieuw verschijnende vacatures via de onderin beeld lopende ‘tickertape’. Hiervoor werkt MegaJobsTV samen met MegaJobs.nl, Nederlands ‘grootste’ vacaturesite met rond 75.000 vacatures online.
De opzet van de proefuitzendingen is nu nog volledig op Nederland gericht, maar momenteel zijn besprekingen in een vergevorderd stadium met mogelijke samenwerkingspartners voor MegaJobsTV in België, alwaar voor de toegang tot het vacature-aanbod geput kan worden uit MegaJobs.be, de grootste jobsite in België. De intentie is nadrukkelijk om MegaJobsTV ook een rol te laten spelen in het bevorderen van internationale mobiliteit als loopbaanstap, te beginnen binnen het Nederlandse taalgebied.
Het gaat hard nu met al die nieuwe online tv-zenders!
Bron:
Tijdens een gastcollege op de HVA vertelde Joris van Heukelom (BNN) dat dit in Duitsland al een tijdje bestaat. Het schijnt daar erg goed te gaan met het uitzenden van online lessen in bijv.: het schrijven van een solicitatie brief e.d. En daarnaast zijn werkelozen een blijvend iets.
Een initatief als dit is heus niet alleen gericht op “werkelozen” Coen. 1/4 van de niet werklozen oriënteert zich op de arbeidsmarkt en staat open voor een nieuwe uitdaging.
Klopt het iniatief is gericht op werkzoekenden in het algemeen, dat kunnen werklozen zijn echter ook mensen die van werk willen wisselen.
Tevens belangrijk voor bedrijven die wel eens hun bedrijf willen tonen in alle facetten
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!