Bol.com commercials vanavond op TV en nu op YouTube
Kijk dat krijg je als je de hele dag op pad bent. Deze en deze linktip kreeg ik namelijk vanmiddag al binnen maar ik ben benieuwd of ik nog eerder ben dan TV. Maakt ook niet uit, feit blijft dat steeds meer adverteerders hun TV-commercials niet alleen op TV (en hun eigen site) verspreiden, maar ook steeds vaker videosites als YouTube inzetten.
Leuk, jammer alleen dat ze dat herkenbare muziekje hebben weggelaten.
Die blik van die oude dame. Prachtig!
Echt een toppertje! Ook die gast is helemaal fantastisch.
Hm, heh, ik vind hem eigenlijk niet zo sterk, misschien ben ik niet de doelgroep? (ik koop wel veel online, ook electronica).
Die gast spreekt me niet aan want ik vind hem irritant, die oma nog minder en de “ook daarom” gaat aan me voorbij. Moet ik naar Bol.com omdat ik een oma ben? Of omdat verkopers me niet begrijpen? Neither of which is true, zou ik zeggen.
Ik zou het sterker vinden als ze benadrukken dat ik bij Bol.com snel beoordelingen van gelijkgestemden kan vinden. En -alle- toestellen naast elkaar kan zetten. En dingen in no-time in huis heb en altijd het goedkoopst. Dat zijn voordelen van internetshopping, toch?
Wat betreft design vind ik het verwoorden van “heel gemakkelijk” door “1, 2, 3” ook niet bepaald geniaal. Het legt niks uit, en veel erger: waar is “1, 2, 3” als ik bij mobiele telefoons kijk op bol.com? Ik zie helemaal geen heel gemakkelijke site, ik zie tig aanbiedingen en lange lijsten met telefoons…
Ik ben het met Ruben eens. De site laat qua duidelijkheid te wensen over. Het is erg druk. Je weet niet waar je moet beginnen. Er wordt door de filmpjes een verwachting geschept die niet geheel waar kan worden gemaakt. Het is mooi dat Bol veel kan aanbieden maar dit gaat ten koste van de overzichtelijkheid. Dat ‘bolle’ blauwe mannetje is verwarrend met z’n “1,2,3” en trekt onnodig de aandacht zelfs.
Philips verspreid ook al een tijdje commercials via Youtube. Hoewel deze ook wel niet voor TV bedoeld kan zijn.
Hier nog één die het eens is met Ruben. Verwachtte na de irritante speech van de verkoper wel een soort van climax, maar die blijft uit. Geen duidelijke voordelen van Bol.com, geen directe aanleiding om via Bol.com een mobiel te kopen.
Ik vind ‘m echt lachen! En juist wel prima, want heb zelf nog onlangs een soortgelijke ervaring bij de Belcompany opgedaan. Irritante verkoper die alleen naar zichzelf luistert. Daarbij vergeleken is bol.com (en overigens vele andere internet winkels) echt een verademing (nu nog een oplossing vinden voor het vasthouden/voelen van producten)
Bijzonder, al die emotie die het onderwerp ‘irritante verkopers’ met zich meebrengt. Volgens mij klagen wij Nederlanders onderhand vaker over verkopers dan over het weer.
ik ben er dan ook voor om het vak ‘verkoop’ op te heffen, en een nieuwe discipline te beginnen: ‘aankoopbegeleiding’.
Ben het met Ruben eens dat BOL nog veel moet leren in bovengenoemde discipline.
Ondanks hun leuke reclame.
@ marco: ik heb mijn oma gevraagd om een nieuw mobieltje voor me te kopen. zij is toch meer op de hoogte van de laatste technische snufjes. ik zal haar eens naar Bol sturen, nadat ze op aankoop-begeleidingscursus zijn geweest.
Iermand al op de 1,2,3 site gekeken om een mobieltje te kopen? Denk dat die ‘omagelaatsuitdrukking’ ook bij veel internetkopers te vinden is.
Nu YouTube, half jaar terug Flurl, Who’s next…
Henry, hoe bedoel je? Hadden ze daar eerst hun commercials op staan?
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!