NCRV zoekt videotalent

4 augustus 2006, 04:51

Na maandenlange voorbereiding is VideoTalent.nl recent gelanceerd. De NCRV wil met VideoTalent een podium bieden aan talentvolle en ambitieuze videomakers. Op VideoTalent kun je je zelfgemaakte video’s aan een breed publiek tonen, ideeën uitwisselen en inspiratie opdoen bij andere filmers. De NCRV wil zo videotalent in Nederland stimuleren en motiveren. Door samenwerking met populaire programma’s als Man bijt hond, Villa Historica en De Verbouwing kunnen talentvolle makers hun weg vinden naar de televisie. Deze samenwerking en focus zal hopelijk voorkomen dat men wordt bedolven onder partijen als YouTube en het eind vorig jaar door KPN gelanceerde Shoobidoo.

Jammer dat het embedden van video zo veel ruimte inneemt en maar liefst drie logo’s moet tonen, kan dat niet wat minder 😉

Bron: nu.nl. Dank voor de tip Ryan.

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

6 Reacties

    Kjeld Kahn

    Ik vind het een erg goed werkende site en een prima idee en aan gezien ik denk ik ook deel uitmaak van de doelgroep ben ik erg positief.

    Dit online video platform heeft een heel ander doel dan YouTube en de andere pplatforms dus ik geef het zeker een goed kans. Zo een Shoobidoo natuurlijk niet, dat gaat natuurlijk nooit werken. Ben ook benieuwd of de KPN een Miljoen Euro per maand overheeft voor bandbreedte kosten terwijl het bijna niets opleverd zoals het nu bij YouTube werkt indien het wel werkt.


    4 augustus 2006 om 06:13
    evroekel

    @Kjeld: Juist de focus bij NCRV op het zoeken van talent, onderscheid ze van YouTube. Benieuwd hoe lang het duurt voordat opkomend talent op deze wijze doorstroomt naar de tv.


    4 augustus 2006 om 07:19

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!