Uitgaven video-advertenties met 89% omhoog in 2007
De bestedingen aan online video-advertenties zullen in 2007 met 89 procent stijgen. De totale uitgaven zullen volgend jaar 775 miljoen dollar bedragen. Althans, dat voorspelt onderzoeksbureau eMarketer (via: eBase).
eMarketer stelt daarmee zijn schatting van eerder dit jaar (640 miljoen) naar boven bij. De totale uitgaven aan online advertenties zal volgend jaar met ruim 15 procent stijgen, voorspellen de onderzoekers. De uitgaven aan rich media advertenties in het algemeen zullen volgend jaar goed zijn voor een stijging van 40%, verwacht eMarketer.
De uitgaven voor video-advertenties zullen tot 2010 gemiddeld met 45 procent per jaar groeien, aldus de onderzoekers. Dit jaar zijn online video-advertenties goed voor 2,6 procent van het totaal aan online advertising-uitgaven. In vergelijking met TV-reclame verbleken de uitgaven zelfs: aan online video-advertenties wordt in 2006 slechts 0,6 procent besteed van wat er op televisie aan reclame wordt gespendeerd.
Nu we het overigens toch over online video hebben, ik kreeg gisteren de vraag of ik recente cijfers had van welke videoplayers er op dit moment gebruikt worden. Iemand?
Ik bedoel beide maar ben vooral geinteresseerd in de offline videoplayers. Zijn daar recente gebruikcijfers van bekend.
In ieder geval alvast dank!
*DIVX video player
Mike
met name inderdaad de offline players.
Het populaire Uitzending gemist bijvoorbeeld kun je alleen bekijken via Windows media player en de real player. Maar hoe staat het met het marktaandeel in Nederland van b.v. Quicktime, Flash en mogelijk anderen ?
Helemaal top Paul, thx!
Via Itunes gaat het gebruik van Quicktime natuurlijk ook erg hard,
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!