Rhinofly: Met kabouters valt niet te werken (2)
Half april schreef ik hier al over de nieuwe Rhinofly recruitment video: met kabouters valt niet te werken. Inhoudelijk had ik toen wat kritiek en ik heb ook in de wandelgangen opgevangen dat men er niet heel enthousiast over was. Maar ik moet mijn woorden inslikken, want het resultaat mocht er wezen: Binnen 3 weken waren er alleen al op de functies van accountmanager en projectmanager meer dan 25 kwalitatief goede reacties gekomen, uitsluitend via social media. Bovendien verspreidde deze video zich razendsnel via de blogosfeer, twitter en diverse videowebsites. En de functies zijn nu vervuld. Eén functie staat nu nog open, dus er is een nieuwe kabouter video gemaakt, voortbordurend op het thema.
Zelf ben ik een groot fan van langere termijn concepten rondom een bedrijf. Rhinofly had me al aangegeven het kabouter thema op verschillende manieren te gaan uitbreiden voor hun eigen employer branding en ik moet zeggen dat ik benieuwd ben naar alle andere acties.
Een filmpje specifiek voor één functie, het komt niet vaak voor, maar is zeker geen slecht idee. Of het een type filmpje is wat de gewenste doelgroep aanspreekt? Ik durf er geen enkele uitspraak over te doen, coldfusion developer ken ik niet heel erg goed. Overigens blijft het natuurlijk eeuwig jammer, dat er niet is voortgeborduurd op het thema lekkere wijven. 🙂
Wie is ‘men’ die in de wandelgangen niet enthousiast was van het dat eerste kabouterfilmpje? Ik vond ‘m erg leuk en bijna alle mensen in mijn omgeving ook. Dit nieuwe filmpje vind ik nog steed erg leuk gedaan maar iets minder dan het vorige, coldfusion developer humor ligt dan ook niet mijn straatje…
@rogier gewoon mensen uit de branche die me op events er over aanspraken
“inhoudelijk had ik toen wat kritiek en ik heb ook in de wandelgangen opgevangen dat men er niet heel enthousiast over was.”
Je achternaam zegt genoeg 😉
Dank voor je lovende woorden en opbouwende feedback Bas! Intern zijn we ook weer enorm trots op de wervingsvideo, vooral omdat de vorige video zijn doel goed had bereikt.
We zitten nu met een lastigere doelgroep (Coldfusion developers zijn tegenwoordig erg moeilijk te vinden) dus we hopen ze met deze video om een leuke en kostefficiënte manier te kunnen bereiken. 🙂 Resultaten van deze actie in vergelijking met de resultaten van de vorige actie zullen we uiteraard t.z.t. publiceren op frank-ly.nl 🙂
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!