KPN introduceert zoekmachine voor SMS informatiediensten
KPN introduceert vandaag als eerste mobiele operator in Nederland een zoekmachine voor SMS informatiediensten op alle KPN internetsites.
Klanten kunnen hiermee gemakkelijk en snel informatie opzoeken over SMS abonnementsdiensten. Naast een omschrijving van de dienst en de bijbehorende kosten geeft de zoekmachine duidelijk aan hoe klanten zich hiervoor aan- of af kunnen melden. De SMS zoekmachine biedt tevens inzicht in de bereikbaarheidsgegevens van de desbetreffende dienstenaanbieder, zodat klanten deze partijen rechtstreeks kunnen benaderen met vragen over de dienst. KPN zorgt hiermee voor heldere informatie over SMS abonnementsdiensten. Met de gebruiksvriendelijke SMS zoekmachine gaat KPN verder dan de afspraken uit de SMS gedragscode, die per 1 augustus 2003 van kracht is.
De online toepassing is zeer eenvoudig in gebruik en biedt verschillende mogelijkheden om diensten en dienstenaanbieders op te zoeken. Klanten kunnen individuele diensten opzoeken aan de hand van een dienstnaam of een verkorte kiescode, zoeken op trefwoord naar een bepaalde dienstenrubriek (bijvoorbeeld ‘weer’) of een overzicht krijgen van alle diensten en aanbieders. Per dienst is gedetailleerde informatie te zien, zoals een omschrijving, een opgave van het te verwachten aantal berichten, een vermelding van de kosten per ontvangen bericht en bereikbaarheidsgegevens van de dienstenaanbieder. Daarnaast wordt de procedure voor het aan- en afmelden voor de dienst duidelijk aangegeven.
SMS is een relatief jong medium voor diensten voor informatie en vermaak. Deze diensten voorzien blijkens de toenemende populariteit in een duidelijke klantbehoefte. Klanten vinden echter dat de mogelijkheden en voorwaarden voor het gebruik en het afmelden van SMS abonnementsdiensten onvoldoende duidelijk zijn. De mobiele operators en SMS dienstenaanbieders hebben daarom een gedragscode voor SMS abonnementsdiensten geformuleerd, in overleg met Stichting de Ombudsman, de Consumentenbond, OPTA en stichting Telecom Nederland (sTN). Deze gedragscode is vanaf 1 augustus in werking.
Bron:
Zie verder:
Ik krijg ongewenste sms-berichten en kosten van sms informatiediensten, maar van kpn-hi
krijg ik alleen codes van sms berichten waar ik niets mee kan, zoals:TFN[43], CLF[47] en
GBY[69] sms infodi? en ik wil graag iets doen tegen deze ongewenst in rekening gebrachte
kosten van +-30 a 35 euro per maand
Hallo,
Wij hebben precies het zelfde probleem.. En de rekeningen lopen zo natuurlijk wel hoog op
Kunnen wij hier zelf wat aan doen of moeten we daar via via wat aan doen?
Kunt u ons antwoord geven
Vr.Groet Wesseling (mydream@wanadoo.nl)
ook ik heb gisteren weer de rekening van KPN ontvangen
met verbruik dat niet in mijn bundel zou zitten-22 sms-informatiediensten!, ik heb geen idee
hoe ze daar aan komen;ik heb niets opgevraagd en ook helemaal niets ontvangen via sms-ik snap hier ook niets van,en van opvragen specificatie word ik ook al niet wijzer-slechte zaak !!!!
het wordt eentonig maar ik moet ook betalen voor ongevraagde sms-informatiediensten. Het blijkt als je wel eens een ringtone heb aangevraagt of gedownload hebt, dat je soms automatish bent geabonneert en dan blijven ze info-smsjes sturen. Wat te doen klantenservice van Hi of of welke provider je hebt, die kan zien waar je een sms naar toe moet sturen of bellen. succes
Ik heb ook rekening van KPN (Hi) ontvangen waar staat 14 ongewenste ongevraagde sms-informatiediensten voor een bedrag 18,60. klantenservice van Hi kan niet blokeren en heef me telefoon nummer van GBY Sms Infodi 09002021885 (55 c/m) gegeven. Ik heb gebeld kreeg een computer (geen persoon) aan de lijn en bericht achterlaten dat ik geen gebreuik wil maken van dienst. Ik hoop die computer begreep me en zsm diefstal beeindigd.
Ik heb een zakelijke telefoon waar ik 1 keer een liedje mee heb gedownload. Ik had ineens sterfenshoge rekeningen, snapte er niks van, toch maar eens navraag gedaan bij mijn werkgever, bleek ik 50, 60 euro per maand te betalen voor GSM Dataverkeer, ik dacht nou geen idee wat het is..
Nu 3 maanden later nog steeds een hoge rekening (wat betekend) dat ik dat zelf bij moet betalen.
Helemaal flauw gebeld naar Vodafone; ik kreeg een aantal telefoonnummers:
– Netsize 010-4378788
Een vriendelijke mevrouw die oppaktte na ongeveer 20 keer over laten gaan, vroeg me om welk telefoonnummer het ging en meldde me keurig af!
Toen de volgende!
Teleconect/ Goldenbyte?;
0900-2021885 indd een computer, beetje wazig maar goed toch maar een boodschap ingesproken, terwijl ik dit bericht aan het typen ben wordt ik terug gebeld!!
En jawel door bovenstaand bedrijf! Ze vertelde me dat ik vanaf heden afgemeld was… Viel zowat van mn stoel!
En ik heb voor alle zekerheid me nog afgemeld via STOP smsen aan 4414, mensen succes hoop dat het jullie ook helpt!!!
Nou ik heb vandaag m’n rekening binnen gehad van Hi en er staat wederom dat ik 9 SMS informatiediensten heb gehad ter waarde van € 1,89. Nou is dat natuurlijk geen rib uit mijn lijf, maar wil toch graag weten wat dit inhoud, want ik heb geen enkele sms ontvangen. Alleen dan van vrienden natuurlijk.
Leuk, de grootste zoekmachine voor smsdiensten. maar eh, kan iemand vertellen waar die machine is? en hoe ik van de smsjes van TFN (XX) af kom?
dank,
groet,
ralph
Volgens de KPN heb ik 1131 de informatie dienst bezocht ze willen graag 1597.42 van mij hebben
ook hier al drie maanden achter mekaar rekeningen van 552 euro 914 euro en nu weer een van 502 euro , schijnt sms informatie diensten te wezen ? maar die ken ik helemaal niet die nummers die erop staan .
krreg van de kpn een nummer en meneer robot nam de boodschap aan maar op de specificatie zijn meerdere nummers sms info diensten en 0900 nummers die ik al geheel nooit bel , kunnen we dit geld terug vorderen ??
Hallo
Ik spreek even voo rmijn zus zei krijgt ook super hoge rekeningen van wel 900 euro en heb me rekening opgevraagt en kkrijg de volgende codes waar de sms heen zijn gegegaan TFN[84] TFN[88] en zo nog veel meer en 3322 heel raar ze heeft zelf nog nooit een sms ontvangen zijn e rnog meer mensen met dit probleem mischien kunnen we samen wat ondernemen hoor graag
…mvg Nathaniel
Hallo gedupeerden,
Ik ben al geruime tijd bezig om met name TFN(–) stop te zetten.
Mijn zoon heeft hierdoor ook torenhoge telefoonrekeningen. De site van deze firma is: http://www.telefuture.nl en voor e-mail: helpdesk@telefuture.nl Hopelijk hebben jullie hier wat aan, ik ben nog drukdoende om de juiste afmeldtcodes te achterhalen. Hierna kopen wij ons abonnement af en gaan over op Pre-Paid. Dit is in ieder geval een stuk goedkoper. Er bestaat een site over de gedragscode sms-diensten, dus als je een klacht wilt indienen of verder hulp wilt dan is dat hier mogelijk.
Succes er mee.
Hallo allemaal,
Ook ik en mijn broer hebben geprobeerd een ringtone te downloaden, een ringtone waar je je naam in kreeg te horen, de naam van het bedrijf weten we niet meer. Ringtone zelf hebben we nooit ontvangen, maar wel dagelijks in de avond 2 rare tfn berichten met namen als station, fiets e.d. We hebben het allebei kunnen blokkeren bij instellingen voor sms, bij dienst of info smsjes. Ik hoop dat meerdere mensen hier verder mee kunnen! Van de smsjes zijn we af! Maar ik zou graag er nog achter komen wat de site was om ze een klacht te sturen. Ik zag via Consuwijzer dat er heel veel gedupeerden zijn!
Simone
Mijn zoon heeft 2x een hele hoge telefoon rekening ontvangen knp Hi. toen ik de rekening wat beter ging bekijken zag ik dat er 671 sms jes baar sms informatiediensten bedag 600 euro.
Hij heeft spelletjes gedownload en krijgt nu allemaal rara code’s
nu lees ik dat er veel meer mensen hier de dupe van zijn.
Ik heb nu zijn telefoon laten blokkeren ( uit noodzaak) eerste rekening 543,00 euro tweede rekening 885,00 euro.
Kan iemand mij advies geven wat is hier aan te doen. En is er een mogelijkheid dat het bedrag is terug te vorderen. ( wat hij betaald nu voor iets) waar hij niet om heeft gevraagd!
Hallo.
Inmiddels zijn wel al weer weken verder, Ik heb via Hi (KPN) de sms-info orobereb te stoppen. kreeg wel de code’s waar het om gaat door.
In moest toen naar de site stop-sms informatiediensten.nl gaan.
Dit heb ik gedaan dan krijg je een telefoonummer dat moet je bellen
dit kost 1.30 euro. dan krijg je een code en die moet je intypen.
Maar dit werkte niet. kpn weer gebeld.niks wijzer geworden.
Ik heb inmiddels het abonnement laten blokkeren. en mijn zoon is nu tijdelijk op prepead overgegaan. De enige oplossing is volgens mij een nieuw telefoon nummer aanvragen, en dan pas de blokkade op te laten heffen. Ik snap alleen niet dat dit zomaar kan. Ik zie wel dat er heel veel mensen de dupe hier van zijn geworden.
groeten van Henny
Hallo allemaal ook ik ben de dupe van sms informatiedienst heb ff 64 euro aan die onzin terwijl ik er nooit om gevraagt heb heb ook nooit een ringtone aan gevraagt NSZ[78]6464 deze code staan er bij.
kunnen we dit aanvechten ik ga ze zeker niet betalen.
ik snap nu waarom ik van de kpn afwil
Hallo Henk.
Dit ligt niet alleen aan de knp hoor!
IK heb inmiddels wel moeten betalen, anders krijg je te maken met een deurwaarder en die kosten stijgen dan alleen maar.
Alleen zal ik wel een willen weten of dit zomaal kan.
Weet iemand of er een mogelijkheid is om dit aan te vechten.
Om je geld terug te krijgen .
Weet iemand wat boven genoemde site is ik krijg steeds deze berichtje binnen op mijn mobiel en ik wil er van af weet n.l ook niet hoe ik er aan kom.
Gr, Okko.
hallo gedupeerde ik was er ook een ben er net vanaf
me provider gebeld en kreeg van hun af meld nummers
de meeste die ik hier zie is toch wel TFN afmeld nummer is 0900-4004343 het is mij ook gelukt dus ik hoop dat het jullie ook lukt succes ermee en anders ff je provider opbellen die helpt je verder
groetjes astrid
Mijn zoon had hetzelfde probleem, rekeningen werden steeds hoger en hoger. Ik werd dit beu want ik kon voor de kosten opdraaien. Heb een paar keer met hi gebeld en kreeg vage antwoorden en er werd net gedaan of mijn zoon het zelf allemaal wel zou veroorzaken. Derde keer kreeg ik een jongen aan de telefoon die heeft me een nummer gegeven waar ze diensten af konden melden voor ons. Heb ik gebeld en er waren 6 diensten aangemeld zonder dat wij het wisten die zijn nu afgemeld daarvan heeft m ijn zoon ook een smsje gekregen dus hoop dat het nu over is.
Telefoon nummer is 0900-2120212 en is van target media dus zou zeggen probeer het
groetjes ineke
hoi
ik heb zelf ook problemen gehad met informatiedienst en hoge rekening natuurlijk.
Mijn advies is bel klanteservice op van je netwerk en vraag de nummers van informatiedienst op en meld ze dan af
succes lang leve lage telefoon rekeningen
hallo,
Ik krijg steeds smsjes van jamba en ik zou graag die smsjes willen blokkeren want mijn beltegoed gaat 1 keer op door die smsjes van jamba. Mijn provider is hi /KPN ik moet daar nog contact mee opnemen maar ik hoop dat die smsjes geblokkeerd kunnen worden!!
als mijn probleem kan worden opgelost stuur dan een e-mail naar: nancydantese@hotmail.com
mijn laatste kpn mobieletelefoonrekening noteerde 150 ongevraagde sms-informatiedienstbererichten,ter waarde van 190 euro!!!!!!!!!!!!!!!! waar komt deze onzin vandaan??? ik vraag er niet om!!!!!!!!!! kunt u mij opheldering verschaffen????
c.j.pieterman,………..kpn mobielabbonnement 0612938766,
bij voorbaat dank……..
ook bij mijn worden al geruime tijd ongewenste bedragen in rekening gebracht door kpn zeker lopen de sms-informatiediensten hierbij de pan uit gemiddeld 30 tot 45 euro per maand.ik heb al meerdere klachten bij kpn neergelegt maar er veranderd niets heeft iemand nog een idee wat ik kan gaan proberen ik heb zelf een abonnement.
hey mensen
ik ben een mederwerker bij kpn
wat ik jullie adviseer is om even naar een van deze website’s te gaan
http://www.smsdienstenfilter.nl
of
http://www.smsafzeggen.nl
deze website’s helpen u hier veder mee
groetjes en succes er mee
ik heb en makkelijk nummer ,en heb erg veel last van die ongewenste sms.heb ook al smsdienstenfilter al geprobeert maar dat help ook niet .en heb ook de service van kpn gebelt maar ja die konden er ook niet veel aan doen.dus als de rekening super hoog word dan sluit mijn werkgever mijn tel.uit daar word toch niemand vrolijk van
ik heb een ringtone gedowload en betaal €4 daarvoor. Moet je gewoon stop smsen naar 9299 ??
want weet eigelijk niet wat ik moet doen.
Hoi, ik hb in het verleden ook last gehad van dat sms gedoe.
Ik heb toen via via te horen gekregen dat je dmv 1 shortcode, alle diensten kan uitschakelen.
Het is de code NEO UIT en je smst het naar 2225
Ik krijg sinds dien geen berichtjes meer.! Je kan je daarna ook niet meer bij een sms dienst aanmelden.
Succes ermee.!
groetjes, jeroen
Beste mensen,
Ik heb een abbonement bij hi, en ik vroeg me elke keer maar af hoe het kwam dat mijn rekening zo hoog was. Ik was er van overtuigd dat ik niet over me belminuten heen was. Nu schijnt het dus dat ik van af juni tot nu al 80 euro per maand extra betaal aan die stomme sms diensten waar van ik geen idee had. Ik heb nu NEO UIT gestuurd naar 2225 en hoop dat het ni niet meer voor komt.
Ook ik heb die ervaring, mensen reageer gelijk en wacht er niet mee, het begint met een paar smsjes en eindigt met 10 tot 12 smsjes per 5 minuten waar je niet om gevraagd hebt.
Je moet naar een side gaan en een filter laten aanzetten, dan ontvang je geen enkele sms informatiedienst meer. Bij de KPN kunnen ze je vertellen waar je moet zijn, laat je niet afschepen.
Als je geen goed antwoord krijgt hang dan op en bel meteen weer dan krijg je een ander aan de telefoon die je misschien wel helpt.
ik ben ook een van de gedupeerde van deze sms diensten. Ik heb er al een paar op kunnen zeggen door de codes op te zoeken op google, zo op een aantal sms diensten uitgekomen en afgezegd.. maar nog heb ik een rekening van 100 euro! en dat terwijl ik mijn telefoon een hele maand niet heb kunnen gebruiken!! Van die codes op je rekening word ik ook niet wijzer.. kan ze ook verder nergens vinde TFN[40] en dat soort rare codes. Ook heb ik NSZ[14]4050 en CLF[15]
Ik zal die NEO UIT naar 2252 proberen. Ben benieuwd..
Na een extra bedrag van 19 euro op de eerste rekening nu ineens een rekening van 135 euro buiten de bundel.
Hi.nl gebeld en daar kreeg ik eerst een telefoonnnummer dat ik moest bellen. Op dat nummer kreeg ik te horen dat het nummer niet in gebruik was.
Nogmaals hi gebeld en nu kreeg ik de boodschap dat ik een sms met de inhoud
filter aan
naar 1555 moest sturen.
Daarop heb ik een bevestiging gekregen dat binnen 3 dagen alle sms informatiediensten binnen Nederland geblokkeerd worden.
Maar ik zou toch wel eens willen weten waar die kosten naar toe gaan, want ik vind dit pure diefstal en vraag me af of ik geen aangifte kan doen.
Eigenlijk vind ik dat providers deze blokkade standaard aan moeten zetten bij het afsluiten van een abonnement of je er op z’n minst voor moeten waarschuwen bij ingebruikname een mobiel.
Maar ja, ze zullen er zelf ook wel goed aan verdienen.
Kleine correctie op mijn bericht van 22:57:
de sms inhoud moet zijn
filter aan 8481
naar nr 1555
Ook bij mijn zoon worden de rekeningen van Hi elke maand hoger, terwijl hij juist minder is gaan bellen. Volgens de laatste rekening zou hij meer dan 200 uur per maand bellen en worden 139 smsjes van informatiediensten in rekening gebracht voor een bedrag van 51,38. Hi klantenservice kan hier niets aan doen zeggen ze. Ook staat ineens 8,36 voor Hi Eindeloos Online op zijn rekening, dit bedrag gaan ze wel terugstorten. Ik heb het helemaal gehad met Hi maar zijn contract loopt nog tot maart 2010. Kan ik zijn telefoon laten blokkeren en moet ik daar een reden voor opgeven?
Hallo,
Na enkele rekeningen met flinke bedragen aan SMS-informatiediensten heb ik met met Hi.nl aan de telefoon gezeten. De klantenservice vertelde mij deze diensten onmiddellijk te stoppen… Ik heb er niet eens om gevraagd!!! Blijkt dat als je één keer een ringtone hebt gedownload of voor de lol een keer hebt meegedaan met een sms-quiz, je ongevraagd aan deze sms-geldklopperij vastzit.
Lang verhaal kort: ga naar http://www.smsdienstenfilter.nl. Hier kan je kort en krachtig je telefoon blokkeren voor deze waanzin. Hoop dat dit bericht iedereen die er nog mee zit, helpt. Nu nog zien of en hoe we ons geld kunnen terugkrijgen. Als iemand hier nog tips voor heeft, hoor ik het graag!
ik heb toen ik men gsm kocht zo een gratis herlaadkaart gekregen dus ik dacht ik ga even van die liedjes van in de boekjes douwnloaden om dat het toch een gratis kaart was nu is men kaart leeg en heb niet eens 1 liedje of sms gekregen van daar uit
kan iemand me hier meer uitleg over geven hoe dat komt ofzo
want er is geen nummer of adres in dat boekje waar je een klacht kan ingeven ofzo
vin het wel erg hoor
Dafne,
Hartelijk dank voor de duidelijke informatie. Ongelooflijk, wat een afzettersbende!
Ben me lam geschrokken 168 euro aan sms je met van die vage diensten zoals TFN(07) en nog veel meer volgnummers hoe kom ik hier af??? heb Hi gebeld maar daar wordt ik van het kastje naar de muur gestuurd Wordt gek HELP. kan dit verlies me niet veroorloven.
Ook TFN last gehad, plots vreemde”sex”smsjes ontvangen van 3094.
Servicenummer van TFN gebeld, telefoonnummer aangemeld en de smscode 3094. Dan ontvang
je een gratis sms met antwoord dat het 3 werkdagen duurt om dit bij de klant te verwerken.
Nu nog even afwachten of dat gebeurd.
Niet te geloven. ik lees hier berichten uit 2007. en ik trap er nu pas in.
ik had er dan ook nog nooit van gehoord.het heeft mij tot nu toe € 66,-
gekost. Hoe kunnen we ons geld terug krijgen,vooral die mensen die honderde
euro’s kwijt zijn.
dit is pure diefstal.
ik heb dus nu al 2maanden last van ”TCT” Berichten en kan geen mail vinden of iets..ik ga dit iig niet betalen…ik heb hier niks van gevraagd of iets dergelijks
zijn er meer mensen van deze provider die het hebben? tkost me nu in totaal al zon 100euro!!!
add me op msn als je me kan helpen aub
sangaofthegandoe@hotmail.com
Mijn zusje heeft precies hetzelfde. de laatste 2 maanden rekeningen die het 10 voudige zijn van haar normale rekeningen. Ik heb even gekeken en het waren allemaal “TCT sms service”
Ik ben een beetje aan het zoeken op internet en kan nog niet echt wat vinden. Ik ga maandag maar eens kijken wat ik hieraan kan doen. Ze heeft een abbo voor het gemak van niet op te hoeven waarderen.
Ik heb jaren KPN gehad maar dit valt me echt tegen van KPN dat ze niet even willen helpen.
Het is ongelooflijk! Een keer heb ik een sms-je gestuurd voor een prijsvraag en daarna kreeg ik onbegrijpelijke “dienstberichten”. Net ontavng ik een factuur van Hi met 64 euro aan kosten voor deze ongevraagde sms-diensten. Zoekend kwam ik op deze site. Heeft iemand met succes geld teruggevraagd? Hoe heeft hij/zij dat voor elkaar gekregen? Ik vind dat consumentenprogramma’s op tv aandacht aan deze oplichterij moeten besteden en KPN en Hi verantwoordelijk moeten stellen! Is gezamenblijke actie geboden? Groeten, Rien Jonkers
Help!
Ik heb vast geeen goede provider of het is een oplichter!
Als ik op een zaterdag 10.00 beltegoed heb gekocht is het de maandag naar 2 hoog uit 3 sms’es nog maar
00.02 kunnen jullie reageren?
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!