Marketingfacts Powertalks 8: Mobile marketing (Naos Wilbrink – aFrogleap)
2010. Het jaar van mobiel. De apps vliegen je om de oren, zonder smartphone hoor je er tegenwoordig niet meer bij en met de iPhone 4 wordt de volgende ‘mobile leap’ gemaakt. Want laten we eerlijk zijn, wie gebruikt zijn mobiel nou nog enkel om te bellen? Het bedrijfsleven wil mee in deze revolutie, natuurlijk. Elk zichzelf respecterend bedrijf wil nu een app hebben. En een mobile website. Of beide. Of toch niet? Of wel een app, maar geen mobile site? Waarop baseer ik nou mijn keuze? Wat is beter voor mij als bedrijf of merk? Naos Wilbrink van aFrogleap geeft richting in het maken van deze keuze. Naos gaf zijn presentatie tijdens de Nationale Marketingdag 2010 in Nieuwegein.
Presentatie Naos Wilbrink
Slides Naos Wilbrink
View more presentations from aFrogleap.
Hoi Wouter,
Bedankt voor je reactie. Het raakt echter kant noch wal.
Alhoewel het aantal verkochte smartphones (zoals jouw HTC Wildfire) in Nederland toeneemt, wordt verwacht dat pas tegen 2014 ongeveer 80% van de telefoons in Nederland een smartphone is. Waarbij aangetekend kan worden dat niet al deze toestellen een vast internet abonnement zullen hebben.
De meest actieve mobiele gebruikers op dit moment zijn mensen met een iPhone. iPhone ondersteund geen flash.
Op je argument “omdat er flash is, heb je geen mobiele website nodig” zou je 80% van de actieve mobiele internet gebruikers uitsluiten.
Wellicht wilde je een ander punt maken. Ik ben benieuwd naar je reactie of reacties van anderen!