Glibber met Volkswagen over besneeuwde wegen via print
Volkswagen positioneert zich in Noorwegen als technologisch innovatie partij en stond voor de uitdaging om dit via een print advertentie campagne goed over te brengen. Augmented reality bood ze de oplossing om de nieuwe functies op de VW Polo duidelijk te maken middels een grootschalige print campagne in belangrijke Noorse bladen en kranten. In de Noorse App Store of via sms kon een app gedownload worden die door middel van AR de iPhone over de advertentie heen de technische vernunften van VW’s adaptive light en lane assist laten zien aan de gebruiker.
De lichten bewegen mee in de bochten en bij het naderen van de rand van de weg trilt de telefoon. De functie adaptive cruise control plaatst een twee auto virtueel voor jouw auto en houdt een consequente afstand tussen de twee auto’s. De video kon ik helaas niet embedden maar bekijk deze vooral hier. Wat mij betreft een inspirerende case die creativiteit en technologie goed combineert. Ik vraag mij wel alleen af wat deze campagne gekost heeft en wat de opbrengsten zijn (naast ws. veel aandacht in de media) in de wetenschap dat er volgens dit artikel een jaar geleden ongeveer 400.000 iPhones in Noorwegen in omloop waren. Dit is wat er trouwens met je iPhone kan gebeuren in Noorwegen waar Volkswagen weer niets tegen kan doen middels de app 😉