1 miljoen investering voor Repudo

3 mei 2011, 05:41

Repudo, de Nederlandse start-up waarmee je digitale objecten in de echte wereld oppakt en neerlegt, heeft 1 miljoen dollar aan financiering binnengehaald van een “informal investor”, zo meldt het bedrijf in een persbericht zojuist. De applicatie, gelanceerd in februari, brengt een nieuwe dimensie in de wereld van location based services door op een echte locatie digitale boodschappen achter te laten die je ook weer kunt oppakken. Een Repudo is een digitaal object welke tekst, foto, video of audio kan bevatten. Deze kun je neerleggen op elke locatie in de wereld die je wenst.

Als je de Repudo en zijn inhoud wilt zien, dan moet je naar die specifieke locatie om hem op te pakken. Is de Repudo eenmaal opgepakt, dan is hij verdwenen van de kaart. De Repudo zit nu in de telefoon van de vinder. Je kunt de Repudo vervolgens ergens anders, voor iemand anders, weer neerleggen. Of veilig bewaren. CEO Lucas Tieleman:

‘Ons doel is een platform te ontwikkelen waarmee mensen de echte wereld veranderen in een schatkaart met unieke digitale objecten. In de korte periode dat Repudo op de markt is, verrast het ons hoe mensen Repudo gebruiken. Mensen leggen ‘liefde’ neer, gratis kopjes koffie zijn voorbij gekomen, eBooks lagen op straat en memorable momenten zijn neerlegd en weer opgepakt.’

De financiering zal gebruikt worden Repudo naar meerdere platformen te brengen. Op dit moment is Repudo beschikbaar voor de iPhone. Binnen enkele weken zal er een Android en een Blackberry versie verschijnen. Repudo is hier te downloaden. Toelichting over de service in onderstaand interview:

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!