SMS verovert de samenleving: mobiele marketing heeft de toekomst
Het SMS-gebruik is de afgelopen jaren spectaculair gestegen. Niet alleen jongeren maken gebruik van het nieuwe medium, ook ouderen hebben de weg naar de tekst- en multimediaboodschappen gevonden. Bedrijven zijn echter niet voldoende op de hoogte van de marketingtoepassingen van SMS. Dit bleek tijdens het ?Beloften worden verzilverd? seminar dat Netsize begin oktober heeft georganiseerd.
Netsize Europees marktleider in het aanbieden van mobiele oplossingen voor business en entertainment, voert momenteel campagne om de mogelijkheden van mobiele marketing onder de aandacht te brengen en organiseerde derhalve dit seminar voor marketing- en reclamebureaus.
Uit onderzoek (bron: ICN) is gebleken dat de herinnering van een SMS-actie 50% hoger is dan een TV commercial en zelfs 130% hoger dan een radiocommercial. Bovendien is de respons op SMS-acties drie keer hoger dan die op traditionele direct marketingcampagnes (bron: The Razor).
E?n van de gastsprekers tijdens het seminar was Igor Beuker, directeur van LaComunidad en van Interactive Advertising Bureau Nederland. Hij zei hierover het volgende: “Veel jongeren communiceren vaker via SMS dan per e-mail. Het is een uitstekend middel om je doelgroep te bereiken. Niet alleen voor direct marketingcampagnes, SMS is ook geschikt als advertentiemedium of als Bulk SMS, waarbij een standaardbericht naar een database wordt gestuurd.”
“Dankzij de populariteit van SMS is een mobiele telefoon een ideaal medium voor diverse vormen van bedrijfscommunicatie. Mobiele marketing is goedkoop, snel, ?to the point? en heel flexibel inzetbaar. Met de komst van premium SMS is het medium uitgegroeid tot een instrument dat goed kan worden ingepast in het marketingbeleid”, aldus Peter Egberts, Country Manager Netsize Nederland.
SMS is zowel geschikt voor het opzetten van direct marketing- en reclamecampagnes, als voor branding- en loyaliteitsprogramma voor bedrijven.
Hij vervolgt: “Netsize ondersteunt bedrijven bij de implementatie van mobiele diensten en we merkten dat veel marketeers nog te weinig op de hoogte zijn van de mogelijkheden van mobiele marketing. Vandaar dat we hebben besloten dit seminar te organiseren. Het seminar is goed ontvangen en het is zeker iets dat wij in de toekomst zullen voortzetten.”
Bron: