Nieuw! Podcastserie Marketing Break door NIMA en SRM
De eerste aflevering staat inmiddels online: ‘Is creativiteit koning?’
In de Marketing Break-podcasts van NIMA en SRM gaat marketingdocent en -strateeg Karel Zwaan in gesprek met experts en vakgenoten uit marketing- en reclameland. Het doel? Van elkaar leren over het mooiste vak dat er bestaat. De eerste aflevering kun je al beluisteren.
Eerste aflevering: is creativiteit koning?
In deze aflevering gaat Karel in gesprek met Marc Oosterhout (brandconsultant en medeoprichter van N=5 en Wisbrun Eastwood) en Friso Ludenhoff (executive creative director Publicis Groupe). Zij geven in kijkje in de wondere bureauwereld, vertellen over wat essentieel aan een goede briefing is en data het vak van de creatief zullen gaan overnemen in de toekomst. (Tipje van de sluier: creativiteit is nog altijd factor nummer 1 is om succesvolle marketingcampagnes op te zetten.
De tweede aflevering zal gaan over de stille datarevolutie en gaat in op de vragen: welke voordelen heeft data organisaties geboden? Hoe kunnen kleine organisatie data voor zich laten werken – en wat betekent data voor de creativiteit? Zwaan spreekt hierover met vp marketing bij Manpower én RVA-lid Miriam van der Heijden en Corné Hoogendoorn, directeur marketing bij Corendon.
Wat is het doel van de podcasts?
Wat wil Karel Zwaan met de podcasts bereiken? “Ik wil luisteraars inzicht geven in de drijfveren van vakgenoten. “Marketeers hebben vaak zo’n mening. Ik heb dat zelf ook een tijdje gehad, maar ben genezen. Het is veel interessanter om te denken en te begrijpen wat maakt dat iemand een bepaalde beslissing neemt, dan dat ik mijn mening verkondig. Ik ben al een jaar aan het afkicken om dat niet meer te doen: altijd maar zeggen wat ik ervan vind’.
“Marketeers hebben vaak zo’n mening”
De naam ‘Marketing Break’ past volgens Zwaan perfect bij de inhoud van de podcast: “Ik wil dat de luisteraar het gevoel heeft in een café aan te schuiven bij mij en mijn gasten en lekker naar ons gesprek luistert. Niet met een blocnote op schoot om iets te leren, maar letterlijk als een ‘break’. De luisteraar heeft even tijd voor zichzelf en dompelt zich onder in een interessant gesprek over het marketingvak.”
Elke maand verschijnt er een nieuwe podcastsaflevering over een interessant onderwerp. Niets missen? Abonneer je op de podcast via jouw favoriete podcastkanaal, zoals Spotify of Apple Podcasts.