Demand generation op LinkedIn om je ICP te bereiken

LinkedIn speelt een grote rol binnen B2B demand generation. In deze podcast ga ik in gesprek met Aldo Wink over zijn visie hierop.

25 november 2022, 14:48 4427 x gelezen

Aldo Wink is een B2B marketing coach en community builder. In 2012 richtte hij marketing automation bureau Stan & Stacy op. Tegenwoordig woont en werkt hij in Spanje, vanuit waar hij B2B organisaties helpt om te starten met demand generation. In deze aflevering van de Inbound4Cast geeft Aldo zijn visie op demand generation op LinkedIn en de rol van een Ideal Customer Profile (ICP).

Wink vertelt in de podcast onder andere over:

  • Wat is demand generation?
  • Hoe pas je demand generation succesvol toe op LinkedIn?
  • Welke KPI’s passen bij demand generation op LinkedIn?
  • Hoe maak je demand generation op LinkedIn schaalbaar?
  • Wat is een ICP?
  • Hoe verhoudt een ICP zich tot buyer persona’s?
  • Werkte lead generation 7 jaar geleden wel?
  • Wat is het verschil tussen demand generation 1.0 en 2.0?
  • Wat is de status van de buyer journey in 2022?
  • Hoelang werkt LinkedIn nog als organisch kanaal?
  • En meer….

Je kan deze podcast ook via Spotify of Inbound4Cast luisteren en bekijken.

Jerrel Arkes
B2B organic marketing consultant bij B2Brands

B2B marketing is veranderd. Lead generatie kent steeds meer uitdagingen. Kopers kiezen vaak al voordat de buyer journey is gestart. Wat betekent dat voor jouw aanpak? Ik help vanuit B2Brands kennisintensieve B2B bedrijven van strategie tot uitvoering met de creatie en distributie van impactvolle content. Daarmee transformeren we jouw bedrijf naar een sterk merk. Ik geloof daarbij in de kracht van organisch groeien (organic marketing). Sinds 2008 heb ik hier vele MKB en enterprise organisaties mee geholpen. Sinds 2024 doe ik dit vanuit B2Brands.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!