IBM’s PC-afdeling in Chinese handen

1 mei 2005, 14:18

De Chinese computerfabrikant Lenovo heeft voor 1,35 miljard euro het bedrijfsonderdeel ‘PC’s’ overgenomen van het Amerikaanse IBM. En is daarmee in één klap de op twee na grootste PC-fabrikant ter wereld. Alleen Dell en Hewlett-Packard zijn nog groter.

Carl Mangold
AI-specialist met de focus op veiligheid bij Carl Mangold

Carl Mangold is een expert op het gebied van kunstmatige intelligentie (AI), met de focus op het veilig en ethisch verantwoord inzetten van deze technologie. In de loop van zijn carrière heeft Carl de evolutie van AI in marketing van dichtbij meegemaakt. Waar AI aanvankelijk vooral werd ingezet om prospects te herkennen en segmenteren op basis van hun klik- en koopgedrag, heeft de technologie zich inmiddels ontwikkeld tot een krachtig middel dat (klant-)communicatie over de volledige breedte kan ondersteunen of zelfs vervangen. Stonden ethiek en privacy altijd centraal bij de toepassing van AI voor geautomatiseerde klantsegmentatie, met de opkomst van generatieve AI zijn veiligheid en betrouwbaarheid nog belángrijker thema's geworden. Carl zet zich in om bedrijven te begeleiden bij het verantwoord implementeren van AI-oplossingen die niet alleen efficiëntie en klanttevredenheid verhogen, maar ook voldoen aan de hoogste ethische en veiligheidsstandaarden. Met zijn diepgaande kennis van AI en zijn toewijding aan veilige praktijken, helpt Carl organisaties de balans te vinden tussen innovatie en verantwoordelijkheid. Zijn werk draagt bij aan het creëren van betrouwbare AI-systemen die zowel de bedrijfsdoelen als de belangen van klanten dienen.

Categorie
Tags

2 Reacties

    mangold

    De deal werd 8 december aangekondigd, en gisteren gesloten.

    “The agreement, first announced on December 8, had to overcome resistance from U.S. regulators due to Lenovo’s ties to the Chinese government.”


    2 mei 2005 om 03:49
    Tijs

    The New York Times en de Washington Post hadden het ook vandaag pas door schijnbaar…


    2 mei 2005 om 06:40

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!