BBC bouwt ‘iTunes voor TV’

18 mei 2005, 03:37

De Engelse BBC is druk bezig met het bouwen van een ‘TV jukebox’, waarmee je haar televisieprogramma’s (gratis) kunt opslaan, organiseren en afspelen.

De BBC start in september een test met 5.000 breedband internetters, om uit te vinden welke programma’s het meest geschikt zijn om als downloads aan te bieden.

Online video is seen as the next great advertising frontier, one that many analysts believe will soon eclipse many other forms of online marketing in terms of revenue as marketers look to leverage the power of video to build brand awareness on the Web.

PricewaterhouseCoopers analyst Tom Hyland said fast Internet connections pave the way for an entire new class of online advertising styles and approaches.

“Broadband will continue to evolve the face of interactive advertising as more compelling media ads and video formats are created,” Hyland said last week after eMarketer reported that online marketing was growing even faster than originally forecast. “More and more, brand marketers will look to interactive as an integral platform to deliver rich experiences for brand building and enhancement.”

Carl Mangold
AI-specialist met de focus op veiligheid bij Carl Mangold

Carl Mangold is een expert op het gebied van kunstmatige intelligentie (AI), met de focus op het veilig en ethisch verantwoord inzetten van deze technologie. In de loop van zijn carrière heeft Carl de evolutie van AI in marketing van dichtbij meegemaakt. Waar AI aanvankelijk vooral werd ingezet om prospects te herkennen en segmenteren op basis van hun klik- en koopgedrag, heeft de technologie zich inmiddels ontwikkeld tot een krachtig middel dat (klant-)communicatie over de volledige breedte kan ondersteunen of zelfs vervangen. Stonden ethiek en privacy altijd centraal bij de toepassing van AI voor geautomatiseerde klantsegmentatie, met de opkomst van generatieve AI zijn veiligheid en betrouwbaarheid nog belángrijker thema's geworden. Carl zet zich in om bedrijven te begeleiden bij het verantwoord implementeren van AI-oplossingen die niet alleen efficiëntie en klanttevredenheid verhogen, maar ook voldoen aan de hoogste ethische en veiligheidsstandaarden. Met zijn diepgaande kennis van AI en zijn toewijding aan veilige praktijken, helpt Carl organisaties de balans te vinden tussen innovatie en verantwoordelijkheid. Zijn werk draagt bij aan het creëren van betrouwbare AI-systemen die zowel de bedrijfsdoelen als de belangen van klanten dienen.

Categorie
Tags

2 Reacties

    rene italiano

    Jammer dat ze geen voorbeelden geven van hoe zij de interactive marketing willen implementeren, maar terugvallen op niets zeggende marketing ‘slogans’.

    Ik bedoel, als je zo’n soort service aangaat bieden, dan durf ik bijna zeker te stellen dat het gros van de mensen de reclame lekker skipt (itunes-analogy) en lekker de film, documentaire of sportwedstrijd gaat bekijken.

    Een voor mij interessant concept zou bijvoorbeeld kunnen zijn: (commerciele) content ter ondersteuning van het programma. Denk bijvoorbeeld aan een formule 1 wedstrijd, waar je aanvullende informatie kunt vinden van shell over de brandstof die zij gebruiken in de f1 autos en hoe jij hier evt. van kunt profiteren als automobilist.


    18 mei 2005 om 07:17
    jonathan

    Of hoe TV zichzelf overbodig maakt.


    19 mei 2005 om 10:36

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!