HP’s zes tips voor mobiele marketing
HP geeft zes tips voor mobiele marketing weg, in haar mpulse magazine.
Tip 1: Houd ‘t kort en klein
Hoe kleiner de advertenties, hoe beter ze werken. Tests in Japan tonen een CTR van 3,6% tot 10% voor kleine bannertjes, en een vette 14% voor tekstadvertenties.
Tip 2: Vermaak je doelgroep
Simpele spelletjes en tests (polls) zijn bijzonder succesvol als medium voor je boodschap.
Tip 3: Pas je marketing aan de lokatie aan
Als je er netjes mee omgaat, kan je veel waarde toevoegen door je marketing aan de lokatie van de gebruiker aan te passen.
Tip 4: Pas je marketing aan het medium aan
Zorg er bijvoorbeeld voor dat de adressen die je in je marketing noemt eenvoudig aan het adresboek van de GSM of PDA zijn toe te voegen.
Tip 5: Pas je marketing aan de gebruiker aan
Meer dan 90% van de deelnemers aan een recente IDC studie m.b.t. “consumer tolerance of advertising in emerging media” gaven aan bijzonder geïnteresseerd te zijn in marketing dat op een door henzelf onderhouden profiel was afgestemd.
Tip 6: Wees realistisch
Mensen die met een mobieltje de prijs van een boek opzoeken, gaan dit boek natuurlijk niet online kopen. Geef ze dus het adres van de dichtstbijzijnde winkel, in plaats van een interactief winkelmandje.
Bron: Cooltown.com
“Als je er netjes mee omgaat, kan je veel waarde toevoegen door je marketing aan de lokatie van de gebruiker aan te passen.”
Werkt ook leuk in de meer conventionele marketing vormen. Zo heeft een supermarktketen bushok-posters met pay-offs als ‘ook groningen krijgt toiletrollen in de aanbieding deze week’.