HP’s zes tips voor mobiele marketing

2 juni 2005, 05:48

HP geeft zes tips voor mobiele marketing weg, in haar mpulse magazine.

Tip 1: Houd ‘t kort en klein

Hoe kleiner de advertenties, hoe beter ze werken. Tests in Japan tonen een CTR van 3,6% tot 10% voor kleine bannertjes, en een vette 14% voor tekstadvertenties.

Tip 2: Vermaak je doelgroep

Simpele spelletjes en tests (polls) zijn bijzonder succesvol als medium voor je boodschap.

Tip 3: Pas je marketing aan de lokatie aan

Als je er netjes mee omgaat, kan je veel waarde toevoegen door je marketing aan de lokatie van de gebruiker aan te passen.

Tip 4: Pas je marketing aan het medium aan

Zorg er bijvoorbeeld voor dat de adressen die je in je marketing noemt eenvoudig aan het adresboek van de GSM of PDA zijn toe te voegen.

Tip 5: Pas je marketing aan de gebruiker aan

Meer dan 90% van de deelnemers aan een recente IDC studie m.b.t. “consumer tolerance of advertising in emerging media” gaven aan bijzonder geïnteresseerd te zijn in marketing dat op een door henzelf onderhouden profiel was afgestemd.

Tip 6: Wees realistisch

Mensen die met een mobieltje de prijs van een boek opzoeken, gaan dit boek natuurlijk niet online kopen. Geef ze dus het adres van de dichtstbijzijnde winkel, in plaats van een interactief winkelmandje.

Bron: Cooltown.com

Carl Mangold
AI-specialist met de focus op veiligheid bij Carl Mangold

Carl Mangold is een expert op het gebied van kunstmatige intelligentie (AI), met de focus op het veilig en ethisch verantwoord inzetten van deze technologie. In de loop van zijn carrière heeft Carl de evolutie van AI in marketing van dichtbij meegemaakt. Waar AI aanvankelijk vooral werd ingezet om prospects te herkennen en segmenteren op basis van hun klik- en koopgedrag, heeft de technologie zich inmiddels ontwikkeld tot een krachtig middel dat (klant-)communicatie over de volledige breedte kan ondersteunen of zelfs vervangen. Stonden ethiek en privacy altijd centraal bij de toepassing van AI voor geautomatiseerde klantsegmentatie, met de opkomst van generatieve AI zijn veiligheid en betrouwbaarheid nog belángrijker thema's geworden. Carl zet zich in om bedrijven te begeleiden bij het verantwoord implementeren van AI-oplossingen die niet alleen efficiëntie en klanttevredenheid verhogen, maar ook voldoen aan de hoogste ethische en veiligheidsstandaarden. Met zijn diepgaande kennis van AI en zijn toewijding aan veilige praktijken, helpt Carl organisaties de balans te vinden tussen innovatie en verantwoordelijkheid. Zijn werk draagt bij aan het creëren van betrouwbare AI-systemen die zowel de bedrijfsdoelen als de belangen van klanten dienen.

Categorie
Tags

1 Reactie

    360 Graden feedback

    “Als je er netjes mee omgaat, kan je veel waarde toevoegen door je marketing aan de lokatie van de gebruiker aan te passen.”

    Werkt ook leuk in de meer conventionele marketing vormen. Zo heeft een supermarktketen bushok-posters met pay-offs als ‘ook groningen krijgt toiletrollen in de aanbieding deze week’.


    2 juni 2005 om 06:12

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!