B2B Content Podcast: Lonneke Hoondert over creativiteit in IT

Hoe val je op in een 'saaie' markt? Senior Content Strategist Lonneke vertelt over hoe je creatief blijft, over de samenwerking tussen marketing en sales en hoe je je als organisatie kunt onderscheiden in een concurrerende markt.

18 oktober 2024, 08:45 1073 x gelezen

In deze tweedelige podcast praat ik met Lonneke Hoondert, Senior Content Strategist bij NTT Data. Zoals alleen Lonneke dat kan vertelt ze op haar luchtige, energieke manier over hoe je creatief blijft, de samenwerking tussen marketing en sales en hoe je je als organisatie kunt onderscheiden in een concurrerende markt.

In het tweede deel duiken we dieper in de uitdagingen van B2B-marketing. Hoe onderscheid je je in een markt waar producten steeds meer op elkaar lijken? Lonneke deelt haar visie op het organiseren van creativiteit in samenwerking met sales, technologie en bureaus.

Met haar uitgebreide ervaring in complexe B2B-marketingtrajecten heeft Lonneke een enorme bak met inzichten over het binnenhalen van grote klanten, het optimaliseren van de klantreis (ook na de sale) en het slim inzetten van content in je hele verkoopproces.

In haar creativiteit waakt ze, zo vertelt ze, over de precaire balans tussen structuur en chaos. Verder geeft ze praktische tips voor marketeers die echt impact willen maken in de complexe wereld van IT en software.

WAAR WE HET OVER HEBBEN

  • De rol van content in elke fase van de B2B klantreis
  • Creatieve marketing in traditionele sectoren als IT
  • Samenwerking tussen marketing, sales en consultancy voor een betere klantrelaties
  • Humor en een persoonlijke benadering in zakelijke communicatie
  • Creatief omgaan met demo’s en presentaties voor leuker klantcontact en betere resultaten
  • Onderscheidend vermogen in een overvolle IT-markt
  • Van marketingbureau naar de klantkant: een carrière in IT-marketing
  • Het integreren van data en technologie als HubSpot en AI in je marketingprocessen
  • Creatief omgaan met traditionele sales-activiteiten
  • Chaos en structuur in het creatieve proces
  • De kracht van een hecht en complementair marketingteam
  • Brutale ideeën en hoe ze helpen je te onderscheiden en je marketingbudget in te zetten voor maximale impact

Luister ze hieronder, of op Apple Podcasts / Spotify

 

 

SHOWNOTES

Lonneke op LinkedIn
NTT Data
Beslisboom ‘Is jouw bedrijf rijp voor SAP S/4 HANA?’
Podcast met Noz Urbina
Podcast met Noz Urbina deel 2
Red Panda Academy

ABONNEER JE

Via LinkedIn of e-mail

Bouke Vlierhuis
Copywriter voor B2B IT-bedrijven bij boukevlierhuis.nl

Ik help ambitieuze IT-bedrijven groeien met hele goede blogs, whitepapers en webteksten.

Categorie
Tags

Plaats reactie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!